2020. április 16., csütörtök

Német normál

Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a 16. lecke első szövegének olvasását, fordítását!
Ha odafigyeltek a párbeszédes részekre, akkor könnyen megtaláljátok az összetartozó mondatpárokat.
Mf. 64./7.

A feladatmegoldást lefotózva kérem az email címre:
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: április 20.

Matek 04.16

Szia Mindenki!

Vége a rövidke tavaszi szünetnek, igyekezzetek újra felvenni a tanuláshoz azt a bizonyos fonalat.

A szünet előtti feladatotok az volt, hogy a tengelyesen tükrös négyszögekről kellett jegyzetet írnotok.
Remélem, elég volt a hozzá adott segítségem és elkészültetek a feladattal.

A mai óránk címe: A deltoid

A deltoidhoz egy háromszög tükrözésén keresztül jutunk el. Ehhez szerkesztenetek kell egy háromszöget a következő adatokból (vázlat is kell, de a tükrözésnek elég a tengelyét jelölni)
Segít a tk 190. oldalán található képsorozat!

a= 6 cm
b= 3 cm
c= 4 cm

Miután elkészültetek vele, tükrözzétek a háromszöget a leghosszabb oldal, azaz az a oldal egyenesére -két csúcspontnak (B és C ) önmaga a képe, tehát csak 1 pontot, az a oldallal szemben lévő A pontot kell tükrözni) 
A két háromszög együtt deltoidot fog alkotni.
Ezután ki kell jegyzetelni a tk 191. oldalán található Figyeld meg! részből a deltoid fogalmát és a tulajdonságait, vagy a következőket lemásolni!

deltoid egy olyan négyszög, amelynek az egyik átlója a szimmetriatengelye.
A deltoid tulajdonságai:
  • Két-két szomszédos oldala egyenlő hosszúságú
  • A különböző hosszúságú oldalak által bezárt szögek megegyeznek
  • A deltoid két átlója merőleges egymásra
  • A szimmetriaátló felezi a másik átlót 
  • A szimmetriaátló felezi a deltoid két szögét
Ennyi  a feladat mára.
Legyen szép napotok!
















Nyelvtan-SzóláSOKK, közmondáSOKK

Kedves Gyerekek!
A tavaszi szünetnek vége, mi egy kis szólásos-közmondásos feladattal kezdjük az idei tanév utolsó nagy nekirugaszkodását!
1. feladat: Ne készülj ma ZOOM-órára, ma csak a füzetben dolgozol.
2. feladat: Oldd meg az alábbi LA-feladatot.
3. feladat: A kész közmondásokat írd le a füzetbe! NE küldd el fotóban!
Jövő héten hétfőn, 13.00-kor találkozunk új tananyaggal a zoomban!
Melinda néni

Testnevelés 04.16.



Kedves Szülők ! Kedves  Gyerekek ! 

Bízom benne mindenki hasznosan töltötte a tavaszi szünetet, sikerült egy kicsit a szabadban mozognia, pihennie, regenerálódnia.
Sok tanuló visszajelzést küld nekem, még a szünet idején is arról, hogy milyen mozgásokat ,erősítéseket ,játékokat végeztetek. Nekik külön köszönöm a fényképeket, videókat. 
Amennyiben tudjátok és van rá lehetőségetek vonjátok be testvéreiteket, családtagjaitokat is a "tesi" órába. 

Kedvcsinálónak nézzétek meg ezt a videót,hogyan maradnak formában az élsportolók.
MARADJ OTTHON IS FORMÁBAN ! 

És akkor nézzük a csütörtöki edzést ! 


Cél: Állóképesség, erőfejlesztés, kondíció szinten tartása


Nézd meg  a következő videót a bemelegítéshez ! 
 
BEMELEGÍTÉS 


Edzés:
  •       3x30 terpesz nyit-zár szökdelés 
  •       3x10 guggolásból felugrás 
  •       20 mp munka - 10 mp pihenő - 20 mp munka - 10 mp pihenő időintervallumban 2 kör az alábbi    gyakorlatokból:

  • kitörés hátra lépéssel
  • kéztámaszban keresztbe térdhúz
  •  vállról nyomás magastartásba és vissza kézi súlyzóval (pl. fél literes üveggel)
  • kéztámaszban térdhúzás
  • női fekvőtámasz
  • box  kézisúlyzóval (pl. fél literes üveggel)
  • szökdelés step érintéssel (lépcsőnél)
Az edzés végén levezetés :



Egészségetekre ! 
Továbbra is várom az edzésvideókat, fotókat messengeren ,vagy az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre . 

Boros Pál

Angol Emelt 04.16.

Kedves Gyerekek!

Remélem mindenkinek jól telt  a szünet és jót pihentetek, játszottatok!

A mai téma: 3D- Mut's holiday- Comprehension= 3D Mut nyaralása- Olvasott szövegértés

 1. MF 77.old/ 3D szavait másoljátok ki a szótár füzetbe és tanuljátok meg!

2. -Nyissátok ki a TK-t a 38.oldalon!
- Takarjátok el a szöveget a füzetetekkel!
- Olvassátok el a TK 38.old/ 1a-t és  TK 39.old/ 2-t!

3. Hallgassátok meg a szöveget 2x! PAGE 38, Exercise 1a
 
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu

GRAFIT CERUZÁVAL dolgozzatok!
 -Válaszoljatok a 1a feladat kérdéseire teljes mondattal a füzetetekbe!
-Döntsétek el, hogy a 2 feladat állításai igazak ( true) vagy hamisak ( false)! A válaszokat írjátok le a füzetbe!
-Ha hamisak a mondatok, akkor írjátok le a helyes választ!

4.- Vegyétek el a füzetet a szövegről és most hallgassátok meg és olvassátok el a szöveget!
- A TK-i és a hanganyag szövege néhány helyen eltér egymástól.
Jelöljétek e TK-ben a különbséget és írjátok oda a hanganyag mondatait! ( A hanganyag az új kiadású Project-hez van, elküldöm a szöveget is.)

Project 2 4th Edition Unit 3D


- Ellenőrizzétek a grafittal írt mondatokat a füzetetekben a szöveg alapján!
- Ha valamit szeretnétek javítani a válaszokon, vagy szeretnétek kiegészíteni, most megtehetitek TOLLAL!

5. Fényképezzétek le a  tankönyvetek 38.oldalát és a füzeteteket!

6. Küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.16. 19:00-ig.

Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni

Angol N

Good morning!

Mai feladat:
  • MF 60/2  
  • MF  61/3 (1. tagadó  2. igaz mondat: A  is  Fi+ing  Bőv.)
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Remélem, jól telt a szünet.Goodbye!


Tóthné VK
 

Emelt német

Kedves Gyerekek!

Remélem jól telt a szünet!

A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.

A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset  kérem pontosan elküldeni.

Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Másoljátok be a füzetetekbe a következőket!

                                             Elöljárószók tárgy esettel 

A következő elöljárószók mindig tárgy esettel állnak.

 Um -kor, körül (hely)
Die Kinder sitzen un den Tisch.
A gyerekek az asztal körül ülnek .

Ohne - nélkül
Ich trinke den Tee ohne Zucker. (gyakran névelő nélkül áll)
A teát cukor nélkül iszom.

Für - számára, részére
Ich kaufe Blumen für die Mutter.
Veszek virágot anya számára.

Bis - ig (hely, idő)
Ich fahre bis Szolnok.
Szolnokig utazom.

Entlang- végig, mentén (az egyetlen elöljárószó, ami a szó MÖGÖTT áll.)
Ich gehe die Straße entlang.
Végig megyek az utcán.



rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...