Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok a 16. lecke első szövegének olvasását, fordítását!
Ha odafigyeltek a párbeszédes részekre, akkor könnyen megtaláljátok az összetartozó mondatpárokat.
Mf. 64./7.
A feladatmegoldást lefotózva kérem az email címre:
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: április 20.
2020. április 16., csütörtök
Matek 04.16
Szia Mindenki!
Vége a rövidke tavaszi szünetnek, igyekezzetek újra felvenni a tanuláshoz azt a bizonyos fonalat.
A szünet előtti feladatotok az volt, hogy a tengelyesen tükrös négyszögekről kellett jegyzetet írnotok.
Remélem, elég volt a hozzá adott segítségem és elkészültetek a feladattal.
A mai óránk címe: A deltoid
A deltoidhoz egy háromszög tükrözésén keresztül jutunk el. Ehhez szerkesztenetek kell egy háromszöget a következő adatokból (vázlat is kell, de a tükrözésnek elég a tengelyét jelölni)
Segít a tk 190. oldalán található képsorozat!
a= 6 cm
b= 3 cm
c= 4 cm
Miután elkészültetek vele, tükrözzétek a háromszöget a leghosszabb oldal, azaz az a oldal egyenesére -két csúcspontnak (B és C ) önmaga a képe, tehát csak 1 pontot, az a oldallal szemben lévő A pontot kell tükrözni)
A két háromszög együtt deltoidot fog alkotni.
Ezután ki kell jegyzetelni a tk 191. oldalán található Figyeld meg! részből a deltoid fogalmát és a tulajdonságait, vagy a következőket lemásolni!
A deltoid egy olyan négyszög, amelynek az egyik átlója a szimmetriatengelye.
Vége a rövidke tavaszi szünetnek, igyekezzetek újra felvenni a tanuláshoz azt a bizonyos fonalat.
A szünet előtti feladatotok az volt, hogy a tengelyesen tükrös négyszögekről kellett jegyzetet írnotok.
Remélem, elég volt a hozzá adott segítségem és elkészültetek a feladattal.
A mai óránk címe: A deltoid
A deltoidhoz egy háromszög tükrözésén keresztül jutunk el. Ehhez szerkesztenetek kell egy háromszöget a következő adatokból (vázlat is kell, de a tükrözésnek elég a tengelyét jelölni)
Segít a tk 190. oldalán található képsorozat!
a= 6 cm
b= 3 cm
c= 4 cm
Miután elkészültetek vele, tükrözzétek a háromszöget a leghosszabb oldal, azaz az a oldal egyenesére -két csúcspontnak (B és C ) önmaga a képe, tehát csak 1 pontot, az a oldallal szemben lévő A pontot kell tükrözni)
A két háromszög együtt deltoidot fog alkotni.
Ezután ki kell jegyzetelni a tk 191. oldalán található Figyeld meg! részből a deltoid fogalmát és a tulajdonságait, vagy a következőket lemásolni!
A deltoid egy olyan négyszög, amelynek az egyik átlója a szimmetriatengelye.
A deltoid tulajdonságai:
- Két-két szomszédos oldala egyenlő hosszúságú
- A különböző hosszúságú oldalak által bezárt szögek megegyeznek
- A deltoid két átlója merőleges egymásra
- A szimmetriaátló felezi a másik átlót
- A szimmetriaátló felezi a deltoid két szögét
Ennyi a feladat mára.
Legyen szép napotok!
Nyelvtan-SzóláSOKK, közmondáSOKK
Kedves Gyerekek!
A tavaszi szünetnek vége, mi egy kis szólásos-közmondásos feladattal kezdjük az idei tanév utolsó nagy nekirugaszkodását!
1. feladat: Ne készülj ma ZOOM-órára, ma csak a füzetben dolgozol.
2. feladat: Oldd meg az alábbi LA-feladatot.
3. feladat: A kész közmondásokat írd le a füzetbe! NE küldd el fotóban!
Jövő héten hétfőn, 13.00-kor találkozunk új tananyaggal a zoomban!
Melinda néni
A tavaszi szünetnek vége, mi egy kis szólásos-közmondásos feladattal kezdjük az idei tanév utolsó nagy nekirugaszkodását!
1. feladat: Ne készülj ma ZOOM-órára, ma csak a füzetben dolgozol.
2. feladat: Oldd meg az alábbi LA-feladatot.
3. feladat: A kész közmondásokat írd le a füzetbe! NE küldd el fotóban!
Jövő héten hétfőn, 13.00-kor találkozunk új tananyaggal a zoomban!
Melinda néni
Testnevelés 04.16.
Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek !
Bízom benne mindenki hasznosan töltötte a tavaszi szünetet, sikerült egy kicsit a szabadban mozognia, pihennie, regenerálódnia.
Sok tanuló visszajelzést küld nekem, még a szünet idején is arról, hogy milyen mozgásokat ,erősítéseket ,játékokat végeztetek. Nekik külön köszönöm a fényképeket, videókat.
Amennyiben tudjátok és van rá lehetőségetek vonjátok be testvéreiteket, családtagjaitokat is a "tesi" órába.
Kedvcsinálónak nézzétek meg ezt a videót,hogyan maradnak formában az élsportolók.
MARADJ OTTHON IS FORMÁBAN !
És akkor nézzük a csütörtöki edzést !
Cél: Állóképesség, erőfejlesztés, kondíció szinten tartása
Edzés:
- 3x30 terpesz nyit-zár szökdelés
- 3x10 guggolásból felugrás
- 20 mp munka - 10 mp pihenő - 20 mp munka - 10 mp pihenő időintervallumban 2 kör az alábbi gyakorlatokból:
- kitörés hátra lépéssel
- kéztámaszban keresztbe térdhúz
- vállról nyomás magastartásba és vissza kézi súlyzóval (pl. fél literes üveggel)
- kéztámaszban térdhúzás
- női fekvőtámasz
- box kézisúlyzóval (pl. fél literes üveggel)
- szökdelés step érintéssel (lépcsőnél)
Egészségetekre !
Továbbra is várom az edzésvideókat, fotókat messengeren ,vagy az epitok.5.a@gmail.com e-mail címre .
Boros Pál
Angol Emelt 04.16.
Kedves Gyerekek!
Remélem mindenkinek jól telt a szünet és jót pihentetek, játszottatok!
A mai téma: 3D- Mut's holiday- Comprehension= 3D Mut nyaralása- Olvasott szövegértés
1. MF 77.old/ 3D szavait másoljátok ki a szótár füzetbe és tanuljátok meg!
2. -Nyissátok ki a TK-t a 38.oldalon!
- Takarjátok el a szöveget a füzetetekkel!
- Olvassátok el a TK 38.old/ 1a-t és TK 39.old/ 2-t!
3. Hallgassátok meg a szöveget 2x! PAGE 38, Exercise 1a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu
GRAFIT CERUZÁVAL dolgozzatok!
-Válaszoljatok a 1a feladat kérdéseire teljes mondattal a füzetetekbe!
-Döntsétek el, hogy a 2 feladat állításai igazak ( true) vagy hamisak ( false)! A válaszokat írjátok le a füzetbe!
-Ha hamisak a mondatok, akkor írjátok le a helyes választ!
4.- Vegyétek el a füzetet a szövegről és most hallgassátok meg és olvassátok el a szöveget!
- A TK-i és a hanganyag szövege néhány helyen eltér egymástól.
Jelöljétek e TK-ben a különbséget és írjátok oda a hanganyag mondatait! ( A hanganyag az új kiadású Project-hez van, elküldöm a szöveget is.)
- Ellenőrizzétek a grafittal írt mondatokat a füzetetekben a szöveg alapján!
- Ha valamit szeretnétek javítani a válaszokon, vagy szeretnétek kiegészíteni, most megtehetitek TOLLAL!
5. Fényképezzétek le a tankönyvetek 38.oldalát és a füzeteteket!
6. Küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.16. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Remélem mindenkinek jól telt a szünet és jót pihentetek, játszottatok!
A mai téma: 3D- Mut's holiday- Comprehension= 3D Mut nyaralása- Olvasott szövegértés
1. MF 77.old/ 3D szavait másoljátok ki a szótár füzetbe és tanuljátok meg!
2. -Nyissátok ki a TK-t a 38.oldalon!
- Takarjátok el a szöveget a füzetetekkel!
- Olvassátok el a TK 38.old/ 1a-t és TK 39.old/ 2-t!
3. Hallgassátok meg a szöveget 2x! PAGE 38, Exercise 1a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu
GRAFIT CERUZÁVAL dolgozzatok!
-Válaszoljatok a 1a feladat kérdéseire teljes mondattal a füzetetekbe!
-Döntsétek el, hogy a 2 feladat állításai igazak ( true) vagy hamisak ( false)! A válaszokat írjátok le a füzetbe!
-Ha hamisak a mondatok, akkor írjátok le a helyes választ!
4.- Vegyétek el a füzetet a szövegről és most hallgassátok meg és olvassátok el a szöveget!
- A TK-i és a hanganyag szövege néhány helyen eltér egymástól.
Jelöljétek e TK-ben a különbséget és írjátok oda a hanganyag mondatait! ( A hanganyag az új kiadású Project-hez van, elküldöm a szöveget is.)
Project 2 4th Edition Unit 3D |
- Ellenőrizzétek a grafittal írt mondatokat a füzetetekben a szöveg alapján!
- Ha valamit szeretnétek javítani a válaszokon, vagy szeretnétek kiegészíteni, most megtehetitek TOLLAL!
5. Fényképezzétek le a tankönyvetek 38.oldalát és a füzeteteket!
6. Küldjétek el az e-mail címemre 2020.04.16. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Angol N
Good morning!
Mai feladat:
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Remélem, jól telt a szünet.Goodbye!
Tóthné VK
Mai feladat:
- MF 60/2
- MF 61/3 (1. tagadó 2. igaz mondat: A is Fi+ing Bőv.)
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Remélem, jól telt a szünet.Goodbye!
Tóthné VK
Emelt német
Kedves Gyerekek!
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Másoljátok be a füzetetekbe a következőket!
Elöljárószók tárgy esettel
A következő elöljárószók mindig tárgy esettel állnak.
Um -kor, körül (hely)
Die Kinder sitzen un den Tisch.
A gyerekek az asztal körül ülnek .
Ohne - nélkül
Ich trinke den Tee ohne Zucker. (gyakran névelő nélkül áll)
A teát cukor nélkül iszom.
Für - számára, részére
Ich kaufe Blumen für die Mutter.
Veszek virágot anya számára.
Bis - ig (hely, idő)
Ich fahre bis Szolnok.
Szolnokig utazom.
Entlang- végig, mentén (az egyetlen elöljárószó, ami a szó MÖGÖTT áll.)
Ich gehe die Straße entlang.
Végig megyek az utcán.
Remélem jól telt a szünet!
A digitális oktatás eddigi tapasztalatai alapján sajnálatos módon azt vettem észre, hogy többen hiányosan, a határidőt túllépve vagy egyáltalán nem küldik el a feladatokat. Ez nagy baj, mert az osztályzatok nagyrészt a beküldött feladatok alapján születnek.
A kérésem a következő: rendszeresen kövessétek a blogot! A tantárgy feladatait ÓRAREND SZERINT az adott napon találjátok meg. Pl. ha hétfőn van német az órarendben, aznap kapjátok a feladatot. (A visszakeresgélés nehézkes.) Határidő mindig a következő tanóra napja. Dolgozzatok folyamatosan, ne halmozzátok a feladatokat! Tapasztaltátok, hogy nem adok sokat, de azt a keveset kérem pontosan elküldeni.
Akik eddig is szépen dolgoztak, azokat nagyon megdicsérem!
Másoljátok be a füzetetekbe a következőket!
Elöljárószók tárgy esettel
A következő elöljárószók mindig tárgy esettel állnak.
Um -kor, körül (hely)
Die Kinder sitzen un den Tisch.
A gyerekek az asztal körül ülnek .
Ohne - nélkül
Ich trinke den Tee ohne Zucker. (gyakran névelő nélkül áll)
A teát cukor nélkül iszom.
Für - számára, részére
Ich kaufe Blumen für die Mutter.
Veszek virágot anya számára.
Bis - ig (hely, idő)
Ich fahre bis Szolnok.
Szolnokig utazom.
Entlang- végig, mentén (az egyetlen elöljárószó, ami a szó MÖGÖTT áll.)
Ich gehe die Straße entlang.
Végig megyek az utcán.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Üdvözlet Mindenkinek! Folytassuk az ismétlést az arányosságokkal. Próbálkozzatok, keresgéljetek. ...
-
Kedves Gyerekek! Mielőtt folytatnánk az Egri csillagok megbeszélését szeretném, ha azok, aki eddig nem mondták fel A Reményhez c. verset zá...
-
Kedves Gyerekek! A mai órán három feladatotok van: A névsorolvasás helyett itt kell aláírnod a neved, hogy láttad ezt a bejegyzést! Ved...