2020. május 13., szerda

Angol Emelt 05.13, 05.14.

Sziasztok!

A mai téma: Irregular verbs 41-50 & 51-60  & Exercises

1. Másoljátok ki a SZÓTÁR FÜZETbe a 41-50 és az 51-60 rendhagyó igéket!
- Fényképezzétek le!
- Tanuljátok meg az igéket!

2. A Quizlet felületen közzétettem újabb két gyakorlószettet!
Irregular Verbs 41-50
Irregular Verbs 51-60

- Csináljátok meg a gyakorló feladatokat és a TEST-eket is!
- A TEST-ek végeredményéről készítsetek egy-egy képet!

3. A képeket küldjétek el az e-mail címemre 2020. 05.15. 12:00-ig!

Jó munkát

Enikő néni

Irodalom-Javító TZ

Kedves Gyerekek!
A jövőben a tantárgyammal kapcsolatban TŐLEM kérdezel, NEKEM mondod el, HOZZÁM fordulsz a kérdéseiddel, kéréseiddel, véleményeddel. Csak és kizárólag illedelmes, tisztelettudó kérdésekre, kérésekre reagálok.
Erre több lehetőséged van:
1. (ez az elsődleges, minden nap, amikor óránk van) ZOOM- 9 órától
2. e-mail: gondameli5@gmail.com
3. blogbejegyzés alatt megjegyzés írása
Remélem, elgondolkodik mindenki saját magán és végre elkezd tanulni, normálisan, időben feladatot beadni.
Mindannyian tapasztaltátok, mi történik akkor, ha
1. nem veszitek komolyan azt, amit mondok, kérek,
2. nem a megfelelő stílusban beszéltek.
Adok javítási lehetőséget az Egri csillagokból.
Időpontja: május 14. 9-12 óra között, 1 alkalommal, 30 perc alatt.
Melinda néni


Német normál

Kedves gyerekek!

Gyakoroljátok az Im Wald című olvasmány olvasását, fordítását!
A kiírt szavakat tanuljátok meg!

Az előző órán elkészített feladat folytatása következik a mai órán.

Tk. 105./1. Az állatok sorszámát beírtátok a nemüknek megfelelő halmazba.

Most a beírt sorszámok alapján írjátok le a füzetbe, hogy Hans milyen állatokat fényképez az
erdőben és az állatkertben!

 Dolgozzatok a füzetben!

Mindegyik mondat a tankönyvben lévő mondatkezdéssel induljon elsőként!  

Figyeljétek a példát! Írjátok le a példákat is olvashatóan a füzetbe!

Im Wald fotografiert er einen Igel.
Im Wald fotografiert er einen Fuchs.
Im Wald fotografiert er ein Wildschwein.   Folytassátok a további erdei állattal!

Ha az erdei állatok csoportjával elkészültetek, folytassátok ugyanígy az állatkerti  állatokkal!

Kezdjétek ismét a tankönyvben elkezdett mondattal!

Im Zoo fotografiert er einen Panther.  

Folytassátok a beírt sorszámok alapján!

Kérem a füzeti munkát a szokott módon bemutatni!

Határidő: május 14.

ének-zene 05. 13.

Sziasztok!
Sajnos még mindig van olyan, aki nem küldte el a Varázsfuvoláról írt mini összefoglalóját. 😔KÉREM, AKINEK MÉG VAN HIÁNYOSSÁGA PÓTOLJA!!!!
A mai műfaj, amit megismerünk, a SZIMFÓNIA:
Írjátok le a füzetetekbe:
A szimfónia  sok hangszerre írt, nagyszabású, eredetileg négytételes zenekari mű. 
A szimfónia Beethoven művészetében érte el fejlődésének tetőpontját.

Hallgassatok meg egy példát:
Haydn: Üstdob-szimfónia
https://www.youtube.com/watch?v=1qUFX9gEARM
Üstdob = https://www.zenci.hu/szocikk/ustdob   nézzétek meg az oldalon található linket is!
Szimfonikus zenekar= https://www.zenci.hu/szocikk/szimfonikus  a kapcsolódó linkeket is nézzétek meg!
Jó zenehallgatást kívánok!
Mónika néni

Matek 05.13


Szia Mindenki!

Nézzük a tegnapi feladatok megoldásait:

Tk.: 207/ 5.
a.)   x + 56,7 = 67,8     / - 56,7                           ell.: 11,1 + 5,7 =67,8
          x = 11,1

6,78 + y = 17,5     / - 6,78                           ell.: 6,78 + 10,72 = 17,5
           y = 10,72

b.)   x – 25,4 = 13,23   / + 25,5                          ell.: 38,63 – 25,4 = 13,23
           x = 38,63 

45,8 – y = 10,75     /- 45,8                         ell.: 45,8 – 35,05 = 10,75
        - y = - 35,05   / : (-1)
          y = 35,05 
Ha ezt másképpen oldottátok meg, de ugyanezt az eredményt kaptátok, az jó.

c.)   x : 15 = 5        / * 15                                  ell.: 75 : 15 = 5
       x = 75

6,5 * y = 45,5   / : 6,5                                ell.: 6,5 * 7 = 45,4
         y = 7


Remélem, boldogultatok a feladatokkal. Ma is gyakorlás lesz.

Példa: ( a füzetbe kerüljön bele)

1.     3 * x + 4 = 22    / - 4                             ell.: 3 * 6 + 4 = 18 + 4 =22
      3 * x = 18     /:3                                                 22 = 22
            x = 6

2.     4 * x – 5 = 7       / + 5                            ell.: 4 * 3 – 5 = 12 – 5 = 7
     4 * x = 12      / : 4                                                 7 =7
           x = 3

3.     8 * x – 1 = 71     / +1                             ell.: 8 * 9 – 1 = 72 – 1 = 71
      8 * x = 72     / : 8                                               71 = 71
            x = 9

4.     35 = 5 + 6 * x    / - 5                             ell.: 5 + 6 * 5 = 5 + 30 = 35
30 = 6 * x           / : 6                                               35 = 35
  5 = x

Így kell megoldani a következő egyenleteket is:

a.) 8 * x – 9 = 71      b.) 6 * x – 7 = 41        c.) 9 * x + 3 = 39         d.) 3 * x + 5 = 26

Fotót nem kérek, de holnap számítsatok beadandóra!

Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!

Természetismeret 05.13. Az élő határ 2.

 Sziasztok!
A mai óra anyaga: Az élő határ  Tk. 184.oldalán lévő anyagot olvassátok el és töltsétek ki a munkafüzet 82.o./3. feladatát!


Irodalom

A mai órán levezetésként egy szabadulószobát kell megoldanotok!
https://view.genial.ly/5eb56f107199c50d8c415d66/game-breakout-egri-csillagok-legy-eger-csillaga?fbclid=IwAR27svVHQOEq7Cu3AQuwwtaR68qPpw6HS7Or5uXwdHuN_MLbgpUuLpKbyQ8
Jó szórakozást!
Melinda néni

Emelt német

Hallo!

a WO? - HOL? kérdésre válaszolunk. Tegyetek az országnevek elé IN elöljárószót!

Találjátok ki, melyik országban vagyunk!  Mf. 83/6.

Angol N

Good morning!

Mai feladat:
  • MF 74 What can you do? +My room más.+T 
  • TK 6/4 Füz-be: Írj 8 mondatot a képről! Help: 6/3
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Goodbye! Have a nice day.
Tóthné VK

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...