2020. május 20., szerda

Igényfelmérés

Kedves Szülők!

Lassan vége a tanévnek. Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a tanítást a jelenlegi digitális oktatási rendben fogjuk ebben a tanévben befejezni. 
A járványügyi intézkedések miatt a mindennapok átszervezésére volt szükség. Köszönjük az eddigi együttműködésüket, mellyel a gyermekeik, a tanulóink sikeres helytállásához hozzájárultak!
Kérem, hogy az elkövetkező időszak tervezőmunkájának elvégzéséhez, töltsék ki az alábbi linken elérhető igényfelmérő kérdőívet! Köszönjük!

Kérdés esetén keressék gyermekük osztályfőnökét vagy az iskola vezetőségét!
A tanévvégi teendőket és információkat iskolánk honlapján és az osztályblogokon keresztül hamarosan közzé fogjuk tenni.

Addig is néhány fontos időpont:
  • A tanév vége: 2020. június 15.
  • Tanítás nélküli munkanapok: június 11-12-15.
  • Utolsó tanítási nap: 2020. június 10. (szerda)
Jó egészséget kívánok mindenkinek!

Lakatosné Tóth Anita
intézményvezető

Angol Emelt 05.20. 05.21. 05.22.

Kedves Gyerekek!

A mai téma: Irregular Verbs 71-80, 81-90, 91-100

Továbbra is a rendhagyó igéket tanuljuk és gyakoroljuk.

1. Másoljátok le a rendhagyó igék listájából a SZÓTÁR FÜZETbe a 
71-80, 
81-90 és a
91-100-ig a rendhagyó igéket!
A szótárba az ige 1., 2., 3. alakját és a jelentését is írjátok ki!
- Fényképezzétek le a szótár füzetet!

2. A Quizlet-ben csináljátok meg a következő szetteket!
Osszátok be! Minden napra 1 szettet csináljatok!
- 05.20.: Irregular verbs 71-80
- 05. 21.: Irregular verbs 81-90
- 05.22: Irregular verbs 91-100
Kötelezőek:
-A gyakorló részek: FLASHCARDS, LEARN, WRITE, SPELL 
- Az ellenőrző, értékelő rész: TEST
Szorgalmi:
- Játékok: MATCH, GRAVITY
- Fényképezzétek le a TEST eredményét!

3. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre legkésőbb 2020.05. 23. 12:00-ig!
Ne felejtsétek el az igéket lemásolni a SZÓTÁR FÜZETbe!

Ha bármi probléma van keressetek nyugodtan messengeren!

Jó gyakorlást!

Enikő néni

rajz 05.20.

Kedves Gyerekek!

A mai nap folyamán még várom a dekoratív minta terveiket, azoknak a tanulóknak, akik még nem küldték el!

Akik elkészítették s fényképpel ezt számomra jelezték azoknak köszönöm!👍

Új feladat:


Piktogram fogalma:

A piktogramok nagyon fontos szerepet játszanak az életünkben. Legismertebbek a gyalogosok és járművezetők utcai közlekedést szabályozó táblák jelzései, de gyakran láthatunk az üzletekben, kórházakban, orvosi rendelőkben, színházakban, pályaudvarokon, repülőtereken és sok más helyen információközlő vagy tájékoztató táblákat, melyek szöveg nélküliek (egy szavas közlés). Némelyek cselekvésre utasítanak, mások pedig tiltanak. Egyszerű képecskék (piktogramok) jelennek meg például cégek és olimpiai sportágak emblémáin vagy vásárlási útmutatón is.









Feladat:

  1. Hajtsd vízszintesen és függőlegesen is félbe a lapodat! Így 4 részt kaptál!
  2. Tervezz a kapott 4 részre 1-1 piktogramot, mely egyértelműen kifejezi az általad választott tartalmat!
  3. Például milyen lenne az iskola, a sportkör, a könyvtár, a szakkör, az étterem, a fagylaltozó, a zeneiskola, a horgászbolt, az állatkert vagy egy játékbolt emblémája!
  4. Összesen 4 piktogramot kell tervezned!



Értékelési szempontok
  1. 4 piktogram
  2. felismerhetőség
  3. feleljen meg a piktogram fogalmának

Határidő: 2020.06.03.

E-mail cím amire várom a munkákat: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com



 Jó munkát!
Szép napot!
Zsuzsi néni

Matek 05.20


Szia Mindenki!

Nézzük a tegnapi beadandó feladatok megoldásait:
 
         U = N  (az alaphalmaz a természetes számok halmaza)

1.     4 * x + 5 = 5 * x – 1          /- 4 * x
            5 = x – 1                 /+1
            6 = x

ell: b: 4 * 6 + 5 = 24 + 5 = 29
      j: 5 * 6 – 1 = 30 – 1 = 29

2.     3 * x – 4 = x + 2                 /- x
2 * x – 4 = 2                       /+4
      2 * x = 6                       /:2
            x = 3

ell: b: 3 * 3 – 4 = 9 – 4 =5
      j: 3 + 2 = 5
          5 = 5

 
3.     5x + 2 = 2x + 17                /-2x
3x + 2 = 17                         /- 2
      3x = 15                         /:3
        x = 5

ell: b: 5 * 5 + 2 = 25 + 2 = 27
      j: 2 * 5 + 17 = 10 + 17 = 27
           27 = 27


4.     x – 3 = 7 – 4x                     /+ 4x
5x – 3 = 7                           /+ 3
      5x = 10                         /:5
        x = 2

ell: b: 2- 3 = -1
      j: 7 – 4 * 2 =7 – 8 = - 1
         -1 = -1

5.     8 – x = x + 5                       /+x
      8 = 2x + 5                     /-5
      3 = 2x                           /:2
   1,5 = x

Nincs megoldása ennek az egyenletnek a természetes számok halmazán.


Nos, bízom benne, hogy megbirkóztatok a feladatokkal.

Ma tovább megyünk.

Az óra címe: Szöveges feladatok

Már alsóban megismerkedtetek a szöveges feladatok megoldásának a menetével, most az lesz a feladat, hogy az összefüggések felismerésével egyenletet írjunk fel, aminek a megoldása adja a szöveges feladat végeredményét.
Egy videót ajánlok a feldolgozáshoz.
Mivel a videóban szerepel egy fogalom, amivel nem találkoztatok az egyenletek megoldása során (majd jövőre), először ezt tisztázzuk:

Mit jelent az összevonás?

Például: 5 kg + 3 kg = 8 kg vagy 6 m – 2 m = 4 m Ezt mindenki tudja!

Ha a mértékegységeket kicseréljük az egyenletekben előforduló betűkre (azaz változókra), akkor ilyesmit kapunk:

5x + 3x = 8x lesz összevonás után
6x – 2x= 4x lesz összevonás után. Ugye nem is olyan nehéz?

A feladat az lesz, hogy a videóban szereplő feladatok közül 2 darabot írjatok le szöveggel, megoldással, ellenőrzéssel együtt.



Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!

Történelem Az I. ipari forradalom

Kedves 6. évfolyam!

A mai órán az első ipari forradalommal, illetve annak következményeivel fogunk megismerkedni.

1. lépés: Olvasd el a TK. 31. leckéjét (TK. 132-134. oldal) + a TK. 32. leckéjét (TK. 135-136. oldal)!
2. lépés: Nézd meg a leckénkről szóló összefoglaló videót:

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-felvilagosodas-forradalmak-es-polgarosodas-kora/az-ipari-forradalom-es

3. lépés: Oldd meg következő játékos feladatokat, és írd ki a füzetedbe, majd tanuld meg a feltalálókat a találmányaikkal!

https://learningapps.org/3429954

https://learningapps.org/2220874

https://learningapps.org/4809594

https://learningapps.org/5014043  (Legyen Ön is milliomos)

https://learningapps.org/3420810   (Legyen Ön is milliomos)

https://learningapps.org/10282563   (Hiányos szöveg kiegészítése)


Fotót most nem kérek, de a Te érdeked, hogy megcsináld a feladatokat, mert a következő órán (május 26-án) TESZTÍRÁS lesz a polgári átalakulás kora című témakörből (TK. 124-142. oldal)!!!


Jó munkát!
Kriszta néni

Német normál

Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok az Im Wald című szöveg zöld részének olvasását, fordítását ( tk. 103. old.)!
Oldjátok meg az alábbi feladatot!

Mf. 67./15. 
Kössétek össze az összetartozó kifejezéseket és a hozzájuk tartozó képeket!
A szám- és betűpárokat írjátok be a táblázatba!
A lyukas szöveget még nem kell megcsinálni!

Kérem a feladatot a szokásos módon bemutatni!

Határidő: május 21.

Irodalom- Az átirat

Kedves Gyerekek!
Ma az ÁTIRAT fogalmával ismerkedünk meg.
Írd be dátumot a füzetbe, majd írd fel:
Átirat: Egy irodalmi mű szabad átdolgozása. Pl: Békés Pál: Az ólomkatona (Andersen meséje alapján)
1. Hallgasd meg az alábbi videón Andersen: A rendíthetetlen ólomkatona c. művét:https://www.youtube.com/watch?v=Oe8VYucg5AU
2. Olvasd el a TK. 228-232. oldalán található Békés Pál művet, majd az átiratról szóló részt a 233-234. oldalon.
TK 233/1,3
MF 79/1,2,3
A lecke anyagát digitálisan megtalálod itt:
A lecke cégén található feladatot is oldd meg!
Fogok kérni fotót a lecke végén, még ne küldj!
Jó munkát!
Melinda néni
UI: Holnap nyelvtan TZ!


Emelt német

Hallo!

Megismerkedünk a járművekkel!

Írd a kép alá a megfelelő járművet!

Tk. 124.o

Angol N

Good morning!

Mai feladat:
  • MF 2/ 3, 4 
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Goodbye! Have a nice day.
Tóthné VK

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...