2020. május 19., kedd

Természetismeret 05.19.

Sziasztok!
Olvassátok el a Tk. 188. oldalán lévő szöveget és jegyzeteljétek ki. Oldjátok meg hozzá a munkafüzet 83. oldalán az 1. feladatot!

ének-zene 05. 19.

Sziasztok!
Ma megkapjátok a tanév utolsó olyan feladatát, amiért jegyet fogtok kapni.
Válasszatok a bécsi klasszikusok (Haydn, Mozart, Beethoven)  közül egyet, és mutassátok be! A róla készült ismertetőben térjetek ki az életére, zenei jelentőségére, kedvelt műfajaira, magyarországi kapcsolataira (ha volt), olyan művére, ami nektek leginkább tetszik.
A bemutatás készülhet papíron is, gépen is vagy ppt-ben is. Két dologra figyeljetek:
- NE  "kijelöl, beilleszt" módon készüljön el
- jelöljétek meg a forrásokat, amikből dolgoztatok
HATÁRIDŐ: JÚNIUS 8. (hétfő)
KÉREK MINDENKIT A HATÁRIDŐ BETARTÁSÁRA!!!
Mónika néni

Történelem A forradalmak kora

Kedves 6. évfolyam!

Itt láthatjátok az elmúlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsát, kérem mindenki ellenőrizze le, illetve azok is töltsék ki a munkafüzetet, akik nem ezt a feladatot választották! Köszönöm! :)





Egy kis gyakorló, ismétlő játék:

https://learningapps.org/6975407   (Napóleon, és a francia forradalom)

https://learningapps.org/11167223  (Franciaország a forradalom előtt és után)

A mai órán pedig azt fogjuk megnézni, hogy hogyan fogott össze Európa még jobban a napóleoni háborúk után...

1. lépés: Olvasd el a TK. 33. leckéjét (TK. 140-142. old)

2. lépés: A Szent Szövetség korából szövegértés feladatlap 10 pontért



            Olvasd el az alábbi összefoglalót, majd töltsd ki a hozzá vonatkozó feladatokat, kérdéseket!


A napóleoni háborúk és a francia forradalom megrendítette Európát. A nagyhatalmak rendet akartak teremteni, így közösen összefogtak, hogy megakadályozzák az újabb forradalmak kialakulását. Mindezt a Bécsben megtartott nemzetközi kongresszuson vitték végbe, 1815-ben. A cél a forradalom előtti határok és állapotok visszaállítása volt.

A francia forradalom eszméinek terjedésével nőtt az emberek szabadság iránti vágya, ami nyugtalanította az európai uralkodókat, s csírájában el akarták fojtani a forradalmakat.

Megalakult a Szent Szövetség, melynek megalakítói az orosz cár, az osztrák császár és a porosz király. Ígéretet tettek, hogy minden eszközzel fellépnek az eszmék terjedése ellen, akár fegyveres harcok árán is megsegítik egymást, ha valamelyik országban e közül forradalom törne ki.

Cenzúrázták (ellenőrizték) az újságokat, nehogy az eszméket közvetítsék – nem jelenhettek meg írások, melyek a Szent Szövetséget kritizálták. Titkosrendőrök és besúgóhálózatok vigyázták a rendet. A Szent Szövetség csak átmenetileg tudta fenntartani a nemzeti eszme megerősödését – 1848-ban egy sokkal nagyobb forradalmi hullám söpör végig Európán.

„A Szent Szövetség gondolatát I. Sándor orosz cár vetette fel. Az orosz uralkodó a forradalmakat az ördög művének tekintette, mivel azok az Isteni Gondviselés által trónra került királyok hatalmára törtek. Ezért a francia forradalom és Napóleon legyőzését a gonosz erők feletti győzelemként ünnepelte. A tartós béke zálogának pedig azt tartotta, ha minden európai uralkodó szent szövetséget alkotva összefog a forradalmi mozgalmakkal szemben.” 


             1.  Mi a magyarázata a szövetség elnevezésének?
             ………………………………………………………………………………….   (3 pont)


      2. Kik a résztvevői a bécsi kongresszusnak? 
a, ……………………………….
b, ……………………………….
c, ………………………………..    (3 pont)

3. Melyik évben történik a bécsi kongresszus?
Év: ……………………………..   (1 pont)

4. Miben egyeztek meg? 
……………………………………………………………………………...……. (3 pont)

3. lépés: Oldd meg a következő learning apps-os feladatot 5 pontért

https://learningapps.org/6319457  (Új eszmék: nacionalizmus, liberalizmus, konzervatizmus)

Fotót a 2. és 3. lépésről kérek! (A 2. lépés válaszait írd le a füzetbe, és azt küldd el nekem.)

HATÁRIDŐ: 2020. május 20. (HOLNAP!!!), reggel 8 óra!!!

Jó munkát!
Kriszta néni






Matek 05.19


Szia Mindenki!

Nézzük a tegnapi feladatok megoldásait:

1.     3 * x – 2 =  x + 6           /-x
2 * x – 2 = 6                   /+2
      2 * x = 8                   /: 2
            x = 4

ell: b: 3 * 4 – 2 =12 – 2 = 10
      j: 4 + 6 = 10
             10 = 10

2.     9x – 4 = 3x + 14            /- 3x
6x – 4 = 14                     /+4
      6x = 18                     /:6
        x = 3

ell: b: 9 * 3 – 4 = 27 – 4 = 23
      j: 3 * 3 + 14 = 9 + 14 = 23
                   23 =23

3.      4 * x + 1 = 21 – x         / +x
  5 * x +1 = 21               /- 1
       5 * x = 20                /:5
             x = 4

ell: b: 4 * 4 + 1 = 16 + 1 = 17
      j: 21 – 4 = 17
               17 = 17

4.     3 – 3x = x -  13              /+ 3x
        3 = 4x – 13             /+ 13
       16 = 4x                    /:4
         4 = x

ell: b: 3 – 3 * 4 = 3 – 12 = -9
      j: 4 – 13 = -9
               - 9 = - 9
     
        Bízom benne, hogy valóban megoldottátok ezt a 4 feladatot, most javítsátok ki.

        A következő 5 feladat megoldásairól ma 16 óráig fotót kérek
        Kizárólag a saját írásotokkal leadott megoldásokat fogadom el!

         Ezek a feladatok ellenőrzéssel együtt 4 pontot érnek, tehát 5 * 4 = 20 pont, az idő 10 pont,
         tehát újra 30 pont szerezhető, ahogyan az előző beadandó is ennyit ért.

         (Azoknak üzenem a következőt, akik kissé elkalandoznak: ne legyetek feledékenyek,
          16-ig küldjétek el a fotókat!)

         Lássuk a feladatokat.
  
         U = N  (remélem, mindenki tudja, hogy ez mit jelent)

1.     4 * x + 5 = 5 * x – 1
2.     3 * x – 4 = x + 2
3.     5x + 2 = 2x + 17
4.     x – 3 = 7 – 4x
5.     8 – x = x + 5

Jó munkát kívánok!
Legyen szép napotok!

  

Irodalom- Novellák

Kedves Gyerekek!
Olvassátok el a TK. 224-226. oldalán található novellát: Lázár Ervin: A tolvaj!
 Írd fel a lexikonfüzetbe és tanuld meg a NOVELLA fogalmát és jellemzőit:


MF 78.o/2,3
Elküldeni fotóban nem kell!
FONTOS!
A BOOKR-SULI jelszavát 5 tanuló kivételével nem kértétek el. Ez azt jelenti, hogy ezt a feladatot nem oldottátok meg eddig. Motiváló megjegyzésem: jövő héten kedden az elolvasott könyvek statisztikája alapján osztályozni fogom ezt a feladatot!
Melinda néni

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...