Sziasztok!
Olvassátok el a Tk. 188. oldalán lévő szöveget és jegyzeteljétek ki. Oldjátok meg hozzá a munkafüzet 83. oldalán az 1. feladatot!
2020. május 19., kedd
ének-zene 05. 19.
Sziasztok!
Ma megkapjátok a tanév utolsó olyan feladatát, amiért jegyet fogtok kapni.
Válasszatok a bécsi klasszikusok (Haydn, Mozart, Beethoven) közül egyet, és mutassátok be! A róla készült ismertetőben térjetek ki az életére, zenei jelentőségére, kedvelt műfajaira, magyarországi kapcsolataira (ha volt), olyan művére, ami nektek leginkább tetszik.
A bemutatás készülhet papíron is, gépen is vagy ppt-ben is. Két dologra figyeljetek:
- NE "kijelöl, beilleszt" módon készüljön el
- jelöljétek meg a forrásokat, amikből dolgoztatok
HATÁRIDŐ: JÚNIUS 8. (hétfő)
KÉREK MINDENKIT A HATÁRIDŐ BETARTÁSÁRA!!!
Mónika néni
Történelem A forradalmak kora
Kedves 6. évfolyam!
Egy kis gyakorló, ismétlő játék:
https://learningapps.org/6975407 (Napóleon, és a francia forradalom)
https://learningapps.org/11167223 (Franciaország a forradalom előtt és után)
A mai órán pedig azt fogjuk megnézni, hogy hogyan fogott össze Európa még jobban a napóleoni háborúk után...
1. lépés: Olvasd el a TK. 33. leckéjét (TK. 140-142. old)
2. lépés: A Szent Szövetség korából szövegértés feladatlap 10 pontért
Itt láthatjátok az elmúlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsát, kérem mindenki ellenőrizze le, illetve azok is töltsék ki a munkafüzetet, akik nem ezt a feladatot választották! Köszönöm! :)
Egy kis gyakorló, ismétlő játék:
https://learningapps.org/6975407 (Napóleon, és a francia forradalom)
https://learningapps.org/11167223 (Franciaország a forradalom előtt és után)
A mai órán pedig azt fogjuk megnézni, hogy hogyan fogott össze Európa még jobban a napóleoni háborúk után...
1. lépés: Olvasd el a TK. 33. leckéjét (TK. 140-142. old)
2. lépés: A Szent Szövetség korából szövegértés feladatlap 10 pontért
Olvasd el az alábbi
összefoglalót, majd töltsd ki a hozzá vonatkozó feladatokat, kérdéseket!
A napóleoni
háborúk és a francia forradalom megrendítette Európát. A nagyhatalmak rendet akartak teremteni, így közösen összefogtak,
hogy megakadályozzák az újabb forradalmak kialakulását. Mindezt a Bécsben
megtartott nemzetközi kongresszuson vitték végbe, 1815-ben. A cél a forradalom előtti
határok és állapotok visszaállítása volt.
A francia
forradalom eszméinek terjedésével nőtt az emberek szabadság iránti
vágya, ami nyugtalanította az európai uralkodókat, s csírájában el akarták fojtani a forradalmakat.
Megalakult a Szent Szövetség, melynek megalakítói az orosz cár, az osztrák
császár és a porosz király. Ígéretet tettek, hogy minden
eszközzel fellépnek az eszmék terjedése ellen, akár fegyveres harcok árán is megsegítik egymást, ha valamelyik
országban e közül forradalom törne ki.
Cenzúrázták (ellenőrizték) az újságokat, nehogy az
eszméket közvetítsék – nem jelenhettek meg írások, melyek a Szent Szövetséget
kritizálták. Titkosrendőrök
és besúgóhálózatok vigyázták a rendet. A Szent Szövetség csak átmenetileg
tudta fenntartani a nemzeti eszme megerősödését – 1848-ban egy sokkal nagyobb
forradalmi hullám söpör végig Európán.
„A Szent Szövetség
gondolatát I. Sándor orosz cár vetette fel. Az orosz uralkodó a forradalmakat
az ördög művének tekintette, mivel azok az Isteni Gondviselés által trónra
került királyok hatalmára törtek. Ezért a francia forradalom és Napóleon
legyőzését a gonosz erők feletti győzelemként ünnepelte. A tartós béke
zálogának pedig azt tartotta, ha minden európai uralkodó szent szövetséget
alkotva összefog a forradalmi mozgalmakkal szemben.”
1. Mi a magyarázata a szövetség elnevezésének?
…………………………………………………………………………………. (3 pont)
2. Kik a résztvevői a bécsi kongresszusnak?
a, ……………………………….
b, ……………………………….
c, ……………………………….. (3 pont)
3. Melyik évben történik a bécsi kongresszus?
Év: …………………………….. (1 pont)
4. Miben egyeztek meg?
……………………………………………………………………………...……. (3 pont)
3. lépés: Oldd meg a következő learning apps-os feladatot 5 pontért:
https://learningapps.org/6319457 (Új eszmék: nacionalizmus, liberalizmus, konzervatizmus)
Fotót a 2. és 3. lépésről kérek! (A 2. lépés válaszait írd le a füzetbe, és azt küldd el nekem.)
HATÁRIDŐ: 2020. május 20. (HOLNAP!!!), reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni
Matek 05.19
Szia
Mindenki!
Nézzük a tegnapi feladatok megoldásait:
1.
3 * x – 2 = x + 6 /-x
2 * x – 2 = 6 /+2
2 * x = 8 /: 2
x = 4
ell: b: 3 * 4 – 2 =12 – 2 = 10
j: 4 + 6 = 10
10 = 10
2 * x – 2 = 6 /+2
2 * x = 8 /: 2
x = 4
ell: b: 3 * 4 – 2 =12 – 2 = 10
j: 4 + 6 = 10
10 = 10
2.
9x – 4 = 3x + 14 /- 3x
6x – 4 = 14 /+4
6x = 18 /:6
x = 3
ell: b: 9 * 3 – 4 = 27 – 4 = 23
j: 3 * 3 + 14 = 9 + 14 = 23
23 =23
6x – 4 = 14 /+4
6x = 18 /:6
x = 3
ell: b: 9 * 3 – 4 = 27 – 4 = 23
j: 3 * 3 + 14 = 9 + 14 = 23
23 =23
3.
4 * x + 1 = 21 – x / +x
5 * x +1 = 21 /- 1
5 * x = 20 /:5
x = 4
ell: b: 4 * 4 + 1 = 16 + 1 = 17
j: 21 – 4 = 17
17 = 17
5 * x +1 = 21 /- 1
5 * x = 20 /:5
x = 4
ell: b: 4 * 4 + 1 = 16 + 1 = 17
j: 21 – 4 = 17
17 = 17
4.
3 – 3x = x - 13 /+ 3x
3 = 4x – 13 /+ 13
16 = 4x /:4
4 = x
ell: b: 3 – 3 * 4 = 3 – 12 = -9
j: 4 – 13 = -9
- 9 = - 9
3 = 4x – 13 /+ 13
16 = 4x /:4
4 = x
ell: b: 3 – 3 * 4 = 3 – 12 = -9
j: 4 – 13 = -9
- 9 = - 9
Bízom benne, hogy valóban megoldottátok
ezt a 4 feladatot, most javítsátok ki.
A következő 5 feladat megoldásairól ma
16 óráig fotót kérek.
Kizárólag a saját írásotokkal leadott megoldásokat fogadom el!
Ezek a feladatok ellenőrzéssel együtt 4
pontot érnek, tehát 5 * 4 = 20 pont, az idő 10 pont,
tehát újra 30 pont szerezhető, ahogyan az előző beadandó is ennyit ért.
tehát újra 30 pont szerezhető, ahogyan az előző beadandó is ennyit ért.
(Azoknak üzenem a következőt, akik
kissé elkalandoznak: ne legyetek feledékenyek,
16-ig küldjétek el a fotókat!)
16-ig küldjétek el a fotókat!)
Lássuk a feladatokat.
U = N
(remélem, mindenki tudja, hogy ez mit jelent)
1.
4 * x + 5 = 5 * x –
1
2.
3 * x – 4 = x + 2
3.
5x + 2 = 2x + 17
4.
x – 3 = 7 – 4x
5.
8 – x = x + 5
Jó
munkát kívánok!
Legyen
szép napotok!
Irodalom- Novellák
Kedves Gyerekek!
Olvassátok el a TK. 224-226. oldalán található novellát: Lázár Ervin: A tolvaj!
Írd fel a lexikonfüzetbe és tanuld meg a NOVELLA fogalmát és jellemzőit:
MF 78.o/2,3
Elküldeni fotóban nem kell!
FONTOS!
A BOOKR-SULI jelszavát 5 tanuló kivételével nem kértétek el. Ez azt jelenti, hogy ezt a feladatot nem oldottátok meg eddig. Motiváló megjegyzésem: jövő héten kedden az elolvasott könyvek statisztikája alapján osztályozni fogom ezt a feladatot!
Melinda néni
Olvassátok el a TK. 224-226. oldalán található novellát: Lázár Ervin: A tolvaj!
Írd fel a lexikonfüzetbe és tanuld meg a NOVELLA fogalmát és jellemzőit:
MF 78.o/2,3
Elküldeni fotóban nem kell!
FONTOS!
A BOOKR-SULI jelszavát 5 tanuló kivételével nem kértétek el. Ez azt jelenti, hogy ezt a feladatot nem oldottátok meg eddig. Motiváló megjegyzésem: jövő héten kedden az elolvasott könyvek statisztikája alapján osztályozni fogom ezt a feladatot!
Melinda néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Üdvözlet Mindenkinek! Folytassuk az ismétlést az arányosságokkal. Próbálkozzatok, keresgéljetek. ...
-
Kedves Gyerekek! Mielőtt folytatnánk az Egri csillagok megbeszélését szeretném, ha azok, aki eddig nem mondták fel A Reményhez c. verset zá...
-
Kedves Gyerekek! A mai órán három feladatotok van: A névsorolvasás helyett itt kell aláírnod a neved, hogy láttad ezt a bejegyzést! Ved...