2020. március 17., kedd

Történelem Újkor gyak. Egérrágta táblázat

Köszöntöm az 6. b osztály tanulóit!
Ez a hét még a gyakorlásról szól, mert jövő héten megírjuk a TZ-t az Újkorból! Addig is küldöm az 1. gyakorló feladatot!
Három kérésem lenne:
1. Aki szeretné, a megjegyzés rovatban az
ELSŐ KÖRÖS %-os eredményeit megoszthatja velem! (Semmi következménye nem lesz, csak kíváncsiságból kérdezem...)
2. A feladatok között lesz egy-két új információ is, ezeket légy szíves írd ki a történelem füzetedbe és tanuld meg!
3. Próbáljatok már majd olyan profilneveket választani, ami alapján kapásból be tudlak azonosítani Titeket! Pl. a "Nagyágyú" ... "Izomember" és társai neveket mellőzzétek...

"EGÉRRÁGTA TÁBLÁZAT" című feladatot oldjátok meg!

Köszönöm és jó gyakorlást!!!
Üdv: Kriszta néni :)

ANGOL EMELT márc.17.

Kedves Gyerekek!

Ha megcsináltátok az online feladatokat, akkor a visszajelzést ( Unit1- Done, Unit 2- Done)
a sz.k.e.english@gmail.com e-mail címre kérem szépen.
Határidő: 2020.márc.18. 18:00
Köszönöm:
Enikő néni

Irodalom: Egri csillagok

Következik Gárdonyi Géza: Egri csillagok c. regénye. Ha még nem olvastad el, most van végre időd rá! Kérek mindenkit, nézze meg a jövő hétig a filmet! Köszönöm!
Melinda néni

Matek

Sziasztok...
Az a szitu, hogy a matek I már írt tz-t, de az én eddigi csoportom még nem. Valamilyen módon számon kell kérnem tőlük is az anyagot. Addig is
mat II hf: Tk 166/1, 2, 5
mat I tanulmányozzátok a tengelyes tükrözést a tk 167-168. oldalán.
Látni szeretném, hányan látjátok ezt az üzit, kérek egy beköszönést.
Szép napot nektek!

Német emelt

Hallo!

Megkaptam a köszönéseket. Köszönöm.
Réka! Gute Nacht! ez a helyes.

Feladatotok csütörtökre: Tk. 108. o. olvasmány olvasása, lefordítása írásban.

Fotózzátok le, és küldjétek a "németesek" csoportba!

Ha kérdésetek van, tegyétek fel a csopiban!

Jó munkát, szép napot!

Tesi 6.b

Kedves  6.b osztály!

A mindennapos testmozgás nagyon fontos dolog, ezért a tanmenetnek megfelelően küldök nektek otthon is megvalósítható mozgásanyagot.
Szabadban is ,nagyobb térben is megoldható ,aki teheti próbálja ki.

 I. Bemelegítés: Gimnasztikával a tanult módon    ("föntről lefelé")
 II. Futóiskola gyakorlatok
      Taposó futás (dzsoggolás)
  1. Futás térdemeléssel, sarokemeléssel
  2. Futás csak bal sarokemeléssel, majd jobb sarokemeléssel minden ütemre - uez. térdemeléssel is.
  3. Futás hátrafelé
  4. Futás minden 3. ütemre térdemeléssel vagy sarokemeléssel
  5. Futás minden 4. ütemre térd vagy sarokemeléssel
  6. Futás keresztlépéssel mindkét irányba
  7. Futás bal térd majd bal sarokemeléssel felváltva - uez. jobb lábbal
  8. Futás 2 bal térd majd 2 bal sarokemeléssel - uez. jobb lábbal
  9. A 7-es és 8-as gyakorlat váltott lábbal 

Irodalom: szövegértés, fogalomtérkép

Kedves Gyerekek!
A mai irodalom órán nagyon ügyesek voltatok! Mellékletben feltöltöm a szövegértést, valamint az oldal elérhetőségét, ahol a fogalomtérképet tudjátok gyakorolni. Holnap folytatjuk!
Melinda néni
www.mindmup.com


A digitális iskolai etikett
A digitális oktatásra átállás sok technikai kérdést vet fel.
Első és legfontosabb: tudnod kell, mi és miért fog történni, lehetőség szerint közösen dolgozzuk ki az online tanulás és tanítás szabályait!
Néhány dolog, amire biztosan figyelned kell:
1.      A karantén az karantén. Fontos megértetened, hogy az egész rendelkezésnek csak akkor van értelme, ha betartjátok azt a szabályt, hogy nem találkoztok. Elsőre jó ötletnek tűnhet, hogy a barátok valakinél gyűljenek össze a projekteken dolgozni, de ez az, amit nem tehettek meg. Otthon kell maradni még délután is.
2.      Az online iskola is iskola. Ez azt jelenti, hogy ugyanúgy kell részt venni rajta, ahogyan a rendes oktatásban. Pontosan kell érkezni az online órákra, asztalnál, felöltözve.
3.      Összpontosíts! Otthon ülve sokkal több olyan dolog van, ami könnyedén elvonja az ember figyelmét. Csak rápillantani a telefonra, kiugrani egy pillanatra a konyhába, rápillantani a háttérben futó játékra stb. Fontos, hogy ezeket a dolgokat minimalizáljuk, kapcsoljuk ki a telefont, vagy rakjuk egy másik szobába, úgy üljünk a gép előtt, mintha az órán lennénk.
4.      Légy felkészült! Az online tanulás különleges technikai feltételeket igényel és fontos, hogy ne azzal menjen el az óra, hogy azt biztosítani kell. Legyen már az óra előtt bekapcsolva a gép, megnyitva a szükséges program, ellenőrizve az internet és a mikrofon, hangfal. Így is bőven lesznek fennakadások, de talán egy kicsit kevesebb.
5.      Kerüljük el a hangzavart! A videókonferenciák során rettentően zavaró tud lenni, ha 10-20 ember hátérzaját kell hallgatni. Vannak olyan zajok, amikre nem is gondolunk, de a mikrofonon keresztül borzasztóan zavarók lehetnek: vakarózás, csámcsogás, kopogás az asztalon, csokipapír zörgetés stb. Éppen ezért tanácsos, hogy mindenki csak akkor kapcsolja be a mikrofonját, amikor éppen beszél. Ez a megszokotthoz képest egy kicsit lassítja a kommunikációt, olyan lesz mint régen a CB rádiókkal volt, de megéri mert legalább mindenki hall mindent. Amikor csak 2-3 ember vesz részt egy beszélgetésben, erre nincs feltétlenül szükség.
6.      Egyszerre egy beszéljen. Nagyon más sok embernek együtt beszélgetni, ha csak a hangot halljuk. Nem is gondolunk rá, de amikor látunk is valakit, sokkal könnyebb a hangzavarból kiszűrni azt amit ő mond. Ez a videókonferenciáknál, online óráknál (főleg, hogy a hang és a kép gyakran el is van csúszva kicsit), biztosan nincs így. Éppen ezért kifejezetten fontos, hogy aki beszélni akar jelentkezzen (például a videókonferencia csetjében), érdemes megállapodni ennek a pontos protokolljában. Lesz, ami nem működik. Biztosan lesz nagyon sok dolog, ami nem fog működni, vagy éppen itt-ott fennakadások lesznek benne. Megszakad a net, rossz a link, elmegy a hang. Csak akkor fog működni a dolog, ha túl tudunk lendülni mindegyiken.
7.      Csak akkor fog működni, ha mindnyájan akarjuk. A mostani helyzet extra együttműködést és különleges rugalmasságot követel mindenkitől. Ez az a pillanat, amikor a leginkább van szükségünk a kölcsönös bizalomra és arra, hogy közös dologként kezeljük a tanulást.
8.      Alakítsuk ki együtt a közös szabályokat! Te magad is részt vehetsz ezeknek a szabályoknak a kialakításában és a folyamatos bővítésében. Ellenőrizzük együtt folyamatosan a szabályainkat! Ha például azt érzed, hogy 20 percnél tovább nem tudsz az online előadásokra figyelni, akkor jelezd, megpróbáljunk másképp, például úgy, hogy részletekre tördelem az anyagot. Ha szeretnél csoportban dolgozni, adok erre is lehetőséget.
9.      Ez a te szabályod helye! Várom az ötleteket:…………………………………………


természetismeret összefoglalás március 17.

Sziasztok!
Oldjátok meg a következő feladatokat!
 munkafüzet 56. o. /3,4
                     57.o/5, 6

Ellenőrzést küldöm majd.













rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...