2020. május 15., péntek

Informatika 05. 15.

Kedves 6.b!

Még van aki nem küldte el nekem az előző házik megoldásait. Osztályozni fogom akkor is ha nem küldöd el! Nézd meg, hogy minden eddigi házit elküldtél-e nekem! Ha nem vagy biztos benne, akkor bátran kérdezd meg! Mindenképpen pótold!

A mai feladataid:

  1. Pótold, ha valami kimaradt!
    .
  2. Keresd meg a Sulinet Tudásbázisban a tengelyesen tükrös négyszögek csoportosításával foglalkozó lapot! Olvasd el a szöveget, majd teszteld le tudásod! A teszt kérdéseit az ellenőrzés gomb megnyomásával ellenőrizheted. Fényképezd le az oldalról a legtöbb jó megoldást mutató feladatlap részletét és küldd el nekem!
    Segítség: nyisd meg a tudasbazis.sulinet.hu oldalt! Gépeld be a keresőbe (középen fent) a fogalmat: tengelyesen tükrös négyszögek csoportosítása! Eljutottál az olvasni valóhoz és a teszthez.
    .
  3. Folytasd a Code feladatait a 17. leckéig! Itt tudsz belépni: CODE 6.B
A feladatok és pótolni valók leadási határideje: május 20. (szerda)!
Jó munkát!

Gál Anita
zoldinfo936@gmail.com

Matek 05.15

Szia Mindenki!

Ellenőrizzük  a tegnapi beadandó feladatait:

1.)   x + 4 = 9             /-4      ell: 5+4=9        
      x = 5                                                          

              2.) x – 7 = 3              /+7     ell:10-7=3       
                         x = 10                                                          


              3.) 5 * x = 40              /:5       ell:5*8=40
                         x = 8

             4.) x : 3 = -2                /*3       ell: (-6):3=-2
                        x = -6
                                                                                          
           5.)  5 * x + 7 = 42                   /-7        ell: 5*7 +7 = 35+7=42
                       5 * x = 35                   /:5
                              x = 7

            6.) 3 * x – 2 = 4                      /+2      ell: 3*2 - 2 = 6 - 2=4
                       3 * x = 6                      /:3
                            x = 2

           7.)  4 * x – 5 = 35                   /+5       ell: 4 * 10 – 5 = 40 -5 = 35
                       4 * x = 40                   /:4
                             x = 10

             8.) 6 * x – 1 = - 7                /+1        ell: 6 * (-1) – 1 = -6 – 1 = - 7
                        6 * x = - 6                 /:6
                              x = - 1

Remélem, boldogultatok ezekkel az egyszerű egyenletekkel, mivel most egy szinttel feljebb lépünk.
Eddig csak az egyik oldalon volt ismeretlen (x), nézzük, hogyan kell eljárni, ha mindkét oldalon szerepel néhány ismeretlen.

A mai óra címe: A mérlegelv alkalmazása

Feladatotok mára: a   következő videóban szereplő egyenletek megoldásainak leírása lépésről lépésre. Remélem, érthető lesz számotokra! https://www.youtube.com/watch?v=WfDZ9fAfdIU
Fotót nem kérek.

Jó munkát kívánok!
Végre megint péntek van: Legyen szép hétvégétek!

Természetismeret 05.15.

Sziasztok!
Olvassátok el a tk. 185-187. oldalon lévő olvasmányt. Különösen fontos és betartandó higiénés tanácsokról olvashatsz, amik a ti korotokban pont aktuálisak!

Történelem A francia forradalom és Napóleon 2.

Kedves 6. évfolyam!

EMLÉKEZTETŐÜL: az itt látható feladatok közül oldjál meg kettőt, és fotóját küldd az e-mail címemre 20 pontért!!!

- Mf. 51. oldal / 1., 2., 3. és 4. feladat + Mf. 52. oldal / 1. és 3. feladat

- Rajzold le a Bastille ostromát! / Építsd meg a Bastille-t!

- Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást: „Ott voltam a Bastille ostrománál” címmel!

- Írj le az Emberi és polgári jogok nyilatkozatából 6 pontot!

- Jellemezd minimum 6 vázlatpontban a jakobinus diktatúrát, és az utolsó pontban írd le bukásának okát!

- Készítsd el Napóleon önéletrajzát minimum 10 vázlatpontban!

- Készíts egy térképet, amelyen bejelölöd a Napóleon életével kapcsolatos helyszíneket!

- Írj egy minimum 8 mondatos fogalmazást „Ott voltam a népek csatájában” címmel!
HATÁRIDŐ: 2020. május 19., reggel 8 óra!!!
Jó munkát!
Kriszta néni

rajz emlékeztető 05.15.

Kedves Gyerekek!

Várom még az alkotásaitokat!

Téma: csomagoló tervezése


Értékelési szempontok:
  • felület teljes kitöltése
  • kitöltés minősége
  • színek használata

Technika: szabadon választott

Határidő: 2020.05.20.


Emlékeztetőül:

A te rajzlapod egy nagy csomagolópapír része. Erre a részre tervezz különböző virágokból álló mintákat, melyek különböző formájúak, fajtájúak, színűek. Milyen lenne a te csomagolópapírod, amibe egy ajándékot csomagolnál annak akit szülinapja vagy névnapja alkalmából meglepnél egy kis ajándékkal?

E-mail cím amire várom a munkákat: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com



Jó munkát!
Zsuzsi néni

Angol Emelt 05.15.

Sziasztok!

A mai téma: Irregular verbs 61-70

1. Másoljátok ki a rendhagyó igék listájáról a 61- 70-ig az igéket a SZÓTÁR FÜZETbe!
- Fényképezzétek le!
- Tanuljátok meg!

2. A Quizlet felületén oldjátok meg a gyakorló szettet: Irregular verbs 61-70!
- A TEST eredményét fényképezzétek le!

3. MF 32/ 3.4.
- Oldjátok meg a feladatokat!
- Fényképezzétek le a munkafüzetet!

4. Küldjétek el a képeket az e-mail címemre 2020.05.16. 12:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép hétvégét!

Enikő néni

Emelt német

Hallo!

Németországról olvashattok fontos infókat. Írjátok le magyarul a füzetbe!

Mf. 88/14.

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...