Kedveseim! Most újítunk egy kicsit, nézzétek meg a következő diavetítést:
http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/3h%C3%A9t/6.o.P%C3%A1skavacsora,%20Utols%C3%B3%20vacsora,%20%C3%BArvacsora.-%20egyh%C3%A1zi%20iskola,%202.%20%C3%B3ra2020.0325SzA.pptx
Ha
nem tudtátok megnézni, az anyagot megtaláljátok a Tankönyv 97. oldalán,
illetve a Munkafüzet 89. oldalán. Nem baj, ha nem sikerült minden
feladatot kitölteni. A legfontosabb továbbra is: imádkozzatok minden
nap! Szeretettel gondolok Rátok!
2020. március 30., hétfő
Katolikus hittan
Ecclesia Időtrend 6. osztályos hittanosok számára
Oktatási cél: A bérmálás szentségének bemutatása,
rávilágítani arra, miért van szükségünk a bérmálás szentségére
Nevelés cél: A rendszeres imádság, és a szentségek
vétele segít Isten útján járnunk
Képzési cél: A hála érzése, kifejezése Istennek
6. osztály
A lecke címe: A bérmálás (Időtrend 117-119. o.)
Bevezető imádság: Kérlek, tarts kis csendet és a
könyv 117. jobb oldalán található imádságot imádkozd el magadban, és a
Hiszekegy imádságot a 149. oldalról! Egy keresztvetéssel kezd és fejezd is be.
Olvasmány: Kérlek, olvasd el a tankönyv 117. oldaltól
a 119. oldal közepéig (Savio Szent Domonkos már nem kell.) illetve a 120.
oldalon a bérmálás összefoglalását!
A tankönyv segítségével válaszold meg a kérdéseket!
Kérdések, feladatok:
-
Hogyan nevezzük a bérmálás szentségét
másképp?
-
Sorold fel a Szentlélek hét ajándékát!
-
Írd le a bérmálás hatásait! (5)
„Világíts
a jóban!” – heti erénygyakorlat
Isten
minden napra tartogat számunkra kegyelmi ajándékokat. A héten tudatosan figyel
erre! Készíts elő egy lapot, és minden este írj legalább két dolgot, ami
szerinted Isten kegyelme, ajándéka volt számodra a mai napon, aminek örültél,
amiből tanultál! Fotózd le és küld vissza!
Összefoglalásul megtekintheted a következő prezentációt:
-
Böjte Csaba atya a bérmálásról
Angol N
Good morning!
Mai feladat: képleírás
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Dicséret mindenkinek az eddigi munkáért!
Anasztázia, Erika, jelezzetek vissza!
Have a nice day.
Tóthné VK
Mai feladat: képleírás
- TK 73/2a Keresd meg a részletet a képen!
- TK 73/2b Írd a kép betűjét a kifejezés után!
- TK 73/2c Fejezd be a mondatokat (is/are Fi+ing B)! A 2b kifejezéseit használd a 2a képek sorrendjében!
- TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.
Dicséret mindenkinek az eddigi munkáért!
Anasztázia, Erika, jelezzetek vissza!
Have a nice day.
Tóthné VK
Testnevelés 03.30.
Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek !
A mai napra állóképesség-fejlesztő gyakorlatokat állítottam össze nektek . Nagyon fontos rész a gyakorlatok elvégzése előtt a bemelegítés, amelyet most se felejtsetek elvégezni . Sajnos nem kaptam túl sok fotót,videót az otthoni edzésekről, a tanulások között szakítsatok időt egy kis mozgásra is. Küldhettek fotókat ,videókat nekem messengeren, vagy e-mail címre:epitok.5.a@gmail.com Otthoni edzés:
A mai napra állóképesség-fejlesztő gyakorlatokat állítottam össze nektek . Nagyon fontos rész a gyakorlatok elvégzése előtt a bemelegítés, amelyet most se felejtsetek elvégezni . Sajnos nem kaptam túl sok fotót,videót az otthoni edzésekről, a tanulások között szakítsatok időt egy kis mozgásra is. Küldhettek fotókat ,videókat nekem messengeren, vagy e-mail címre:epitok.5.a@gmail.com Otthoni edzés:
Bemelegítés:
Minden
edzés előtt végezz bemelegítést! Ehhez segítséget nyújt a videó:
Állóképesség-fejlesztés:
Végezd
el a videókon lévő feladatokat!
1.videó:
2.videó:
3.videó:
Levezetés:
Minden
edzés végén végezz levezetést! Ehhez segítséget nyújt a levezetés videó:
Kedves egészségetekre !
Boros Pál
Német normál
Kedves gyerekek!
A 16. lecke kapcsán gyakoroljuk továbbra is, hogy a "Kit? Mit?" kérdésre válaszoló főnevek közül a hímnemű főnevek névelője változik meg:
der - den -re változik, de csak a hímnemű főnevek esetében!
A hímnemű főnevek egy csoportja pedig nemcsak a névlőjében változik, hanem a főnév vége is kap -n, vagy - en végződést.
Pl. der Bär - den Bären
der Affe - den Affen
der Löwe - den Löwen
der Elefant - den Elefanten
Írjátok le a levelet a füzetbe, figyeljetek a helyes névelőhasználatra!
Tk. 101./2.
A feladatmegoldást lefotózva kérem az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: április 1.
A 16. lecke kapcsán gyakoroljuk továbbra is, hogy a "Kit? Mit?" kérdésre válaszoló főnevek közül a hímnemű főnevek névelője változik meg:
der - den -re változik, de csak a hímnemű főnevek esetében!
A hímnemű főnevek egy csoportja pedig nemcsak a névlőjében változik, hanem a főnév vége is kap -n, vagy - en végződést.
Pl. der Bär - den Bären
der Affe - den Affen
der Löwe - den Löwen
der Elefant - den Elefanten
Írjátok le a levelet a füzetbe, figyeljetek a helyes névelőhasználatra!
Tk. 101./2.
A feladatmegoldást lefotózva kérem az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: április 1.
03.30. technika
Sziasztok Gyerekek!
4
technika órán
keresztül mindig ezt a házit fogjátok látni, mert 4 hetet kaptok ennek a
„kis könyvnek" az elkészítéséhez. Mellékelek képeket, illetve
Mit is kell tartalmazzon ez a kis könyv?
- minden információt, ami természetismeretből megszereztl a tk.94-130. oldaláig.
- szükséges eszközök: vonalzó, olló, ragasztó, ceruza, színesek, filcek, rajzlapok ( term.6.tk)
-
legyen kihajtós, becsukható,felhajtható, elfordítható.. ......SAJÁT
FANTÁZIÁDON MÚLIK, illetve azon, hogy MENNYI FONTOS INFORMÁCIÓT
SZERETNÉL MEGOSZTANI AZ OLVASÓVAL.
például: a fák lomjai alatt több
fehér lap is van ezen a képen, ez milton kapoccsal van rögzítve, így
kifordítható minden lomb és olvashatók a fontos információk a bükkfáról,
tölgyfáról és erdeifenyőről
.-
lent a földben a fák gyökerénél rókakotorék , a fenyőnél a földben
erdei vöröshangyát is ábrázolhatsz és jellemezhetsz. De ide rajzolhatod
az erdei egeret is ,akire jellemző, hogy
föld alatti járatrendszerben lakik, melynek két kijárata van. Itt találhatók éléskamrái, melyekben nagy mennyiségű eleséget raktároz télire.
föld alatti járatrendszerben lakik, melynek két kijárata van. Itt találhatók éléskamrái, melyekben nagy mennyiségű eleséget raktároz télire.
-
Lapozd át a tankönyvedet, majd írd ki magadnak milyen állatoknak kell
szerepelnie itt. tervezd el, milyen információkat akarsz beépíteni a
könyvedbe, majd ehhez mérten válassz papírnagyságot! Ha nincs nagyobb
méretű (A/4-nél nagyobb) akkor megoldhatod a rajzlapok egymáshoz
ragasztásával is az "erdőd" nagyobbítását.
- Valahova jelöld a fény- és páratartalom változását is!
-
Megosztom az állatokról készült nyomtatható kis képeket is, de ha nem
tudsz nyomtatni se baj, ezek segítségével meg is tudod rajzolni őket.
A beküldési határidő április 30. péntek. Fotót kérek az elkészült remekműveitekről a tengelic2018@gmail.com-ra!
Jó munkát kívánok nektek!
SFAnita
Angol Emelt 03.30.
Kedves Szülők és Gyerekek!
Köszönöm szépen a múlt heti kitartó munkátokat! :) Nagyon szépen dolgoztok!
FONTOS: A Litteratum Nyelvi verseny nevezési díját ma el kell utalni!
A döntőre úgy tudsz jelentkezni, hogy a döntő részvételi díját (2400 ft) átutalod március 31-ig a Jelenlét Oktatási Alapítvány számlaszámára: 16200137-18513167-00000000
NAGYON FONTOS!: az utalásnál a közleménybe írd be a neved és a 4 jegyű azonosító számod.
Mai téma: Dominc's e-mail
1. Tk 33.old/8a,c
- Egészítsd ki a szöveget a was, wasn't , were, weren't segédigékkel!
- Olvasd el újra a szöveget és döntsd el, hogy igaz ( True) vagy hamis ( False ) az állítás! Ha hamis, akkor javítsd ki a mondatokat a füzetbe!
Akinek már készen van, mert a versenyre készültünk:
-Fordítsd le a levelet magyarra írásban a füzetedbe!
2. Fényképezd le a munkádat!
3. A fényképeket az e-mail címemre küldd el légy szíves!
Határidő: 2020.03.30. 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Köszönöm szépen a múlt heti kitartó munkátokat! :) Nagyon szépen dolgoztok!
FONTOS: A Litteratum Nyelvi verseny nevezési díját ma el kell utalni!
A döntőre úgy tudsz jelentkezni, hogy a döntő részvételi díját (2400 ft) átutalod március 31-ig a Jelenlét Oktatási Alapítvány számlaszámára: 16200137-18513167-00000000
NAGYON FONTOS!: az utalásnál a közleménybe írd be a neved és a 4 jegyű azonosító számod.
Mai téma: Dominc's e-mail
1. Tk 33.old/8a,c
- Egészítsd ki a szöveget a was, wasn't , were, weren't segédigékkel!
- Olvasd el újra a szöveget és döntsd el, hogy igaz ( True) vagy hamis ( False ) az állítás! Ha hamis, akkor javítsd ki a mondatokat a füzetbe!
Akinek már készen van, mert a versenyre készültünk:
-Fordítsd le a levelet magyarra írásban a füzetedbe!
2. Fényképezd le a munkádat!
3. A fényképeket az e-mail címemre küldd el légy szíves!
Határidő: 2020.03.30. 19:00
Köszönöm szépen!
Jó munkát!
Enikő néni
Mondatszók-viszonyszók-gyakorlás
Kedves Gyerekek!
Folytatjuk a gyakorlást.
Elmélet, minimum ennyit kell tudnod: TK. 142-143.o
Ha ügyes vagy, a korábban tanult https://app.mindmup.com/map/new/1585399498751 oldalon digitálisan is meg tudod csinálni!
Feladat:
A viszonyszók fajtái, példával:
Folytatjuk a gyakorlást.
Elmélet, minimum ennyit kell tudnod: TK. 142-143.o
Ha ügyes vagy, a korábban tanult https://app.mindmup.com/map/new/1585399498751 oldalon digitálisan is meg tudod csinálni!
Feladat:
Elküldeni a szokás szerint az e-mailcímemre kell: gondameli5@gmail.com Határidő: március 31. |
- .....................................................
- .....................................................
- .....................................................
- .....................................................
- .....................................................
- .....................................................
Irodalom-Egri csillagok
Kedves Gyerekek!
Mai feladatotok:
Írd alá a bejegyzést!
Elmélet: Olvasd el TK 196-199. o levő regényrészletet!
Másold ki a füzetedbe és a lexikonfüzetbe az epika fogalmát: 199.o
Másold ki a füzetedbe a 200. oldalon látható gondolattérképet (Rendszerezzünk!)
Tanuld is meg!
Feladat:
Megoldást a füzetbe kérem, a vázlatokkal együtt fotózd le és küldd el: gondameli5@gmail.com!
Határidő: április 1. (Ez nem vicc!:))
Jó munkát!
Melinda néni
Mai feladatotok:
Írd alá a bejegyzést!
Elmélet: Olvasd el TK 196-199. o levő regényrészletet!
Másold ki a füzetedbe és a lexikonfüzetbe az epika fogalmát: 199.o
Másold ki a füzetedbe a 200. oldalon látható gondolattérképet (Rendszerezzünk!)
Tanuld is meg!
Feladat:
Megoldást a füzetbe kérem, a vázlatokkal együtt fotózd le és küldd el: gondameli5@gmail.com!
Határidő: április 1. (Ez nem vicc!:))
Jó munkát!
Melinda néni
Emelt német
HALLO!
Ragozáshoz kapcsolatos feladatotok lesz!
Ügyeljetek az elváló igekötős igékre!
a "HALTEN" ige Umlautot kap E/2, E/3-ban!!!
Mf.75/5.
Ragozáshoz kapcsolatos feladatotok lesz!
Ügyeljetek az elváló igekötős igékre!
a "HALTEN" ige Umlautot kap E/2, E/3-ban!!!
Mf.75/5.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
rajz pályázat
Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link: pályáza...
-
Üdvözlet Mindenkinek! Folytassuk az ismétlést az arányosságokkal. Próbálkozzatok, keresgéljetek. ...
-
Kedves Gyerekek! Mielőtt folytatnánk az Egri csillagok megbeszélését szeretném, ha azok, aki eddig nem mondták fel A Reményhez c. verset zá...
-
Kedves Gyerekek! A mai órán három feladatotok van: A névsorolvasás helyett itt kell aláírnod a neved, hogy láttad ezt a bejegyzést! Ved...