2020. március 30., hétfő

03.30. Református hittan

Kedveseim! Most újítunk egy kicsit, nézzétek meg a következő diavetítést:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/3h%C3%A9t/6.o.P%C3%A1skavacsora,%20Utols%C3%B3%20vacsora,%20%C3%BArvacsora.-%20egyh%C3%A1zi%20iskola,%202.%20%C3%B3ra2020.0325SzA.pptx

Ha nem tudtátok megnézni, az anyagot megtaláljátok a Tankönyv 97. oldalán, illetve a Munkafüzet 89. oldalán. Nem baj, ha nem sikerült minden feladatot kitölteni. A legfontosabb továbbra is: imádkozzatok minden nap! Szeretettel gondolok Rátok!

Katolikus hittan


Ecclesia Időtrend 6. osztályos hittanosok számára
Oktatási cél: A bérmálás szentségének bemutatása, rávilágítani arra, miért van szükségünk a bérmálás szentségére
Nevelés cél: A rendszeres imádság, és a szentségek vétele segít Isten útján járnunk
Képzési cél: A hála érzése, kifejezése Istennek
6. osztály
A lecke címe: A bérmálás (Időtrend 117-119. o.)

Bevezető imádság: Kérlek, tarts kis csendet és a könyv 117. jobb oldalán található imádságot imádkozd el magadban, és a Hiszekegy imádságot a 149. oldalról! Egy keresztvetéssel kezd és fejezd is be.

Olvasmány: Kérlek, olvasd el a tankönyv 117. oldaltól a 119. oldal közepéig (Savio Szent Domonkos már nem kell.) illetve a 120. oldalon a bérmálás összefoglalását!
A tankönyv segítségével válaszold meg a kérdéseket!
Kérdések, feladatok:
-          Hogyan nevezzük a bérmálás szentségét másképp?
-          Sorold fel a Szentlélek hét ajándékát!
-          Írd le a bérmálás hatásait! (5)

„Világíts a jóban!” – heti erénygyakorlat
Isten minden napra tartogat számunkra kegyelmi ajándékokat. A héten tudatosan figyel erre! Készíts elő egy lapot, és minden este írj legalább két dolgot, ami szerinted Isten kegyelme, ajándéka volt számodra a mai napon, aminek örültél, amiből tanultál! Fotózd le és küld vissza!

Összefoglalásul megtekintheted a következő prezentációt:
-          Böjte Csaba atya a bérmálásról

Angol N

Good morning!

Mai feladat: képleírás

  • TK 73/2a Keresd meg a részletet a képen!
  • TK 73/2b Írd a kép betűjét a kifejezés után!
  • TK 73/2c Fejezd be a mondatokat (is/are  Fi+ing  B)! A 2b kifejezéseit használd a 2a képek sorrendjében!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
 Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Dicséret mindenkinek az eddigi munkáért!

Anasztázia, Erika, jelezzetek vissza!

Have a nice day.

Tóthné VK

Testnevelés 03.30.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek ! 
A mai napra állóképesség-fejlesztő gyakorlatokat állítottam össze nektek . Nagyon fontos rész a gyakorlatok elvégzése előtt a bemelegítés, amelyet most se felejtsetek elvégezni . Sajnos nem kaptam túl sok fotót,videót az otthoni edzésekről, a tanulások között szakítsatok időt egy kis mozgásra is.  Küldhettek fotókat ,videókat nekem messengeren, vagy e-mail címre:epitok.5.a@gmail.com  Otthoni edzés:

Bemelegítés:
Minden edzés előtt végezz bemelegítést! Ehhez segítséget nyújt a videó:

Állóképesség-fejlesztés:
Végezd el a videókon lévő feladatokat!
1.videó:
2.videó:
3.videó:
Levezetés:
Minden edzés végén végezz levezetést! Ehhez segítséget nyújt a levezetés videó:
 Kedves egészségetekre ! 
 Boros Pál 

Német normál

Kedves gyerekek!
A 16. lecke kapcsán gyakoroljuk továbbra is, hogy a "Kit? Mit?" kérdésre válaszoló főnevek közül a hímnemű főnevek névelője változik meg:
der -  den -re változik, de csak a hímnemű főnevek esetében!
A hímnemű főnevek egy csoportja pedig nemcsak a névlőjében változik, hanem a főnév vége is kap -n, vagy  - en végződést.
Pl. der Bär - den Bären
      der Affe - den Affen 
     der Löwe - den Löwen 
der Elefant - den Elefanten 

Írjátok le a levelet a füzetbe, figyeljetek a helyes névelőhasználatra!
Tk. 101./2. 

A feladatmegoldást lefotózva kérem az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com

Határidő: április 1.  

03.30. technika

Sziasztok Gyerekek!
 
4 technika órán keresztül mindig ezt a házit fogjátok látni, mert 4 hetet kaptok ennek a „kis könyvnek" az elkészítéséhez. Mellékelek képeket, illetve
Mit is kell tartalmazzon ez a kis könyv?
- minden információt, ami természetismeretből megszereztl a tk.94-130. oldaláig.
- szükséges eszközök: vonalzó, olló, ragasztó, ceruza, színesek, filcek, rajzlapok ( term.6.tk)
- legyen kihajtós, becsukható,felhajtható, elfordítható.. ......SAJÁT FANTÁZIÁDON MÚLIK, illetve azon, hogy MENNYI FONTOS INFORMÁCIÓT SZERETNÉL MEGOSZTANI AZ OLVASÓVAL.
például: a fák lomjai alatt több fehér lap is van ezen a képen, ez milton kapoccsal van rögzítve, így kifordítható minden lomb és olvashatók a fontos információk a bükkfáról, tölgyfáról és erdeifenyőről
 .- lent a földben a fák gyökerénél rókakotorék , a fenyőnél a földben erdei vöröshangyát is ábrázolhatsz és jellemezhetsz. De ide rajzolhatod az erdei egeret is ,akire jellemző, hogy
föld alatti járatrendszerben lakik, melynek két kijárata van. Itt találhatók éléskamrái, melyekben nagy mennyiségű eleséget raktároz télire. 
- Lapozd át a tankönyvedet, majd írd ki magadnak milyen állatoknak kell szerepelnie itt. tervezd el, milyen információkat akarsz beépíteni a könyvedbe, majd ehhez mérten válassz papírnagyságot! Ha nincs nagyobb méretű (A/4-nél nagyobb) akkor megoldhatod a rajzlapok egymáshoz ragasztásával is az "erdőd" nagyobbítását.
- Valahova  jelöld a fény- és páratartalom változását is!
 - Megosztom az állatokról készült nyomtatható kis képeket is, de ha nem tudsz nyomtatni se baj, ezek segítségével meg is tudod rajzolni őket.
  

A beküldési határidő április 30. péntek. Fotót kérek az elkészült  remekműveitekről a tengelic2018@gmail.com-ra!

Jó munkát kívánok nektek! 
SFAnita

Angol Emelt 03.30.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Köszönöm szépen a múlt heti kitartó munkátokat! :) Nagyon szépen dolgoztok!

FONTOS: A Litteratum Nyelvi verseny nevezési díját ma el kell utalni! 

A döntőre úgy tudsz jelentkezni, hogy a döntő részvételi díját (2400 ft) átutalod március 31-ig a Jelenlét Oktatási Alapítvány számlaszámára: 16200137-18513167-00000000
NAGYON FONTOS!: az utalásnál a közleménybe írd be a neved és a 4 jegyű azonosító számod.


Mai téma: Dominc's e-mail

1. Tk 33.old/8a,c
- Egészítsd ki a szöveget a was, wasn't , were, weren't segédigékkel!
- Olvasd el újra a szöveget és  döntsd el, hogy igaz ( True) vagy hamis ( False ) az állítás! Ha hamis, akkor javítsd ki a mondatokat a füzetbe!

Akinek már készen van, mert a versenyre készültünk:
-Fordítsd le a levelet magyarra írásban a füzetedbe!

2. Fényképezd le a munkádat!

3. A fényképeket az e-mail címemre küldd el légy szíves!
Határidő: 2020.03.30. 19:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Mondatszók-viszonyszók-gyakorlás

Kedves Gyerekek!
Folytatjuk a gyakorlást.
Elmélet, minimum ennyit kell tudnod: TK. 142-143.o
Ha ügyes vagy, a korábban tanult https://app.mindmup.com/map/new/1585399498751 oldalon digitálisan is meg tudod csinálni!
Feladat:

Elküldeni a szokás szerint az e-mailcímemre kell: gondameli5@gmail.com
Határidő: március 31.
A viszonyszók fajtái, példával:

  1. .....................................................
  2. .....................................................
  3. .....................................................
  4. .....................................................
  5. .....................................................
  6. .....................................................

Irodalom-Egri csillagok

Kedves Gyerekek!
Mai feladatotok:
Írd alá a bejegyzést!
Elmélet: Olvasd el TK 196-199. o levő regényrészletet!
Másold ki a füzetedbe és a lexikonfüzetbe az epika fogalmát: 199.o
Másold ki a füzetedbe a 200. oldalon látható gondolattérképet (Rendszerezzünk!)
Tanuld is meg!
Feladat:

Megoldást a füzetbe kérem, a vázlatokkal együtt fotózd le és küldd el: gondameli5@gmail.com!
Határidő: április 1. (Ez nem vicc!:))
Jó munkát!
Melinda néni

Emelt német

HALLO!

Ragozáshoz kapcsolatos feladatotok lesz!

Ügyeljetek az elváló igekötős igékre!

a "HALTEN" ige Umlautot kap E/2, E/3-ban!!!

Mf.75/5.

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...