2020. április 20., hétfő

Katolikus hittan


6. osztály

Lecke címe: A bűnbánat és a betegek kenete

Bevezető imádság:
Kérlek, tarts egy kis csendet és a könyv 125. oldal jobb részén található imádságot imádkozd el magadban. Egy keresztvetéssel kezd és fejezd is be.
Olvasmány:
Olvasd el figyelmesen a 125-126-127. oldalon található szövegeket! A Nepomuki Szent Jánosról szóló rész már nem kell.
Feladatok:
1.      Amikor te beteg voltál, mi volt benne a legnehezebb számodra?
2.      Te mit tudsz tenni, ha valaki idős vagy beteg, hogy segíts neki? Fogalmazz meg 3 ilyen dolgot!
3.      Voltál már gyónni?
4.      Ha igen, mi volt a legnehezebb benne számodra?
5.      Milyen érzés volt benned a gyónás után?
6.      Fejezd be a mondatokat!
-          Szerintem a lelkiismeret…
-          Szerintem a bűn…
-          Szerintem a bánat…
-          Szerintem a béke…

Világíts a jóban! – Heti erénygyakorlat:
Ezen a héten hívd fel nagyszüleidet vagy idős rokonaidat! Érdeklődj a hogylétük felől! Biztosan örömet szerzel nekik hívásoddal! Imádkozz is értük el esténként egy Üdvözlégyet!

04.20. Református hittan

Sziasztok!
Jól telt a szünet, jól vagytok? :-)
Ha már digitális tanrend, akkor diavetítés:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/5het/6.o.%20T%C3%A9kozl%C3%B3%20fi%C3%BA_20200403_SzA.pptx

(Tankönyv 54. Munkafüzet 50. oldal - ha nem sikerült megnézni a ppt-t)

Jó munkát, jó egészséget! Imádkozzunk tovább!

Angol 04.20.

Kedves Gyerekek!

Pénteken a 6.a csoportban csak vázlatként maradt a bejegyzésem, viszont a 6.b-nél közzétettem.
Ha esetleg nem találjátok az aznapi anyagot a saját osztályotoknál, akkor lépjetek át a másik osztályba is. Az egyik osztályban biztosan közzéteszem.

Mivel a Quizlet felületre SENKI sem lépett be pénteken :( , ma is közzéteszem az anyagot.
Remélem ma sikerül mindenkinek!

Jelentkezzetek be és csináljátok meg a feladatokat! Fontos, hogy készítsetek magatoknak profilt és ezzel lépjetek be a csoportba. Én látom, hogy ki jelentkezett be, és azt is, hogy hol tart a feladatok megoldásában.

A bejelentkezés és az összes feladat megoldása a mai feladat.

Ez a múlt pénteki bejegyzés:

A mai téma: Past Simple - Questions= Egyszerű múlt idő- kérdések


A tegnapi olvasmány kérdéseiből és válaszaiból készítettem egy feladatsort.

A feladatokat a következő linken találjátok:

https://quizlet.com/join/bVj2V2UmJ

1. Lépjetek be a linkkel és hozzatok létre magatoknak egy profilt.
(Azzal a google fiókkal is be tudtok jelentkezni, amiről külditek nekem az e-mailben a képeket.)

- Azt szeretném kérni, hogy olyan néven jelentkezzetek be, hogy fel tudjalak ismerni Benneteket!
Az én nevem pl.: szepesine_eniko

2. Csatlakozzatok a Tiszaföldvári Kossuth Lajos Általános Iskola, 6. Angol Emelt csoportjához.

3. Csináljátok meg a Project 2 4th Ed. 3D Mut's Holiday feladathoz tartozó összes feladatot, akár többször is. A lényeg, hogy megtanuljátok a kérdéseket és válaszokat.

4. Fényképezzétek le az egyik elkészített feladatot és küldjétek el nekem 2020.04.20. 19:00-ig az e-mail címemre! A kép mellé írjátok le 1-től 5-ig, hogy mennyire volt hasznos a feladat ( 1= egyáltalán nem, 5= nagyon hasznos volt).

FONTOS: ha nem tudsz bejelentkezni, akkor is  küldj e-mailt, vagy írj messengeren nekem és írd meg mi volt a probléma, ami miatt nem tudtál csatlakozni a csoporthoz és megcsinálni a feladatokat.

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Matek 04.20


Üdv Mindenki!

Eltelt egy hónap ebben a rendkívüli helyzetben. Volt idő megszoknunk, ezért egy kicsit változtatok néhány dolgon. A szabályokat be kell tartani, ezért pontozni fogom a következőket:
- a kért dolgokat időben, vagy időn túl külditek
- a feladatok végrehajtását és pontosságát is nézni fogom

Ezekből a pontokból egy idő után jegy születik, mint ahogyan az eltelt időben végzett eddigi munkátok is értékelésre került. A matek I. csoport tagjainak a munkáját Margó néni a javaslataim alapján osztályozta. A kérdéses jegyek eldöntésénél figyelembe vettük az aktivitásotokat is és azt, hogy mennyire dolgoztok az adott időn belül. Elárulom, hogy inkább felfelé értékeltem most, hiszen alkalmazkodnunk kellett az otthoni tanuláshoz.

Sajnos egyre többen igen lazák vagytok: kicsit, vagy inkább nagyon késve külditek azt a kevés feladatot, amit kérek. Nem tudom, hogy ennek mi az oka, feltételezem, hogy nem technikai akadálya van, hiszen akkor biztosan jeleznétek nekem, vagy a sulinak legalább telefonon. Sajnos, ha ezt így folytatjátok, annak következményei lesznek! Remélem, erre nem kerül sor, és ti is -mint más osztályok- rendesen fogtok dolgozni.

Ma egy újabb négyszög vár megismerésre.
Mai óránk címe: A rombusz

Ahogyan a deltoidnál, úgy itt is háromszög tükrözésével jutunk el a rombuszhoz.
A különbség annyi, hogy itt a háromszög egyenlő szárú lesz.
Az adatok a következők: az alapja a= 5 cm, a szárai b= 3 cm.
A háromszöget ezután tükrözni kell az alap egyenesére. 


 A jegyzetelés következik a tk 195. oldalán található Figyeld meg! részből. 

Fotót csak azoktól kérek, akik a péntekre kért  feladatot hétfő reggel 8 óráig nem küldték el. Ha nem akartok ponthátrányból indulni az új szabályok szerint, akkor vegyétek komolyabban a kérésemet és szépítsetek ezzel a munkátokkal!

Jó munkát kívánok.
Legyen szép napotok!


Német normál

Kedves gyerekek!
Dolgozzatok ma a füzetben!

1.Egészítsd ki a mondatokat a „sehen” ige megfelelően ragozott alakjaival!

Willi ……… die Tiere im Zoo.
-Was ……….  du hier?
- Ich ……….  die Giraffe hier.
Dort ……… die Kinder viele Tiere.
Die Großeltern ………….. die Kinder im Garten.
Eva, Johann! ………..  ihr das Kamel dort?
Ja, wir ……….. das Kamel. Es ist so groß.

2. Most pedig egészítsétek a mondatokban a főnevek névelőit! Emlékezzetek arra a már korábban tanult szabályra, hogy a Kit? Mit? kérdésekre mely nemű főnevek reagálnak! (den/die/das/die - ?)

Hans fotografiert ……….  Zebra.
Wir fotografieren ……….. Löwe… .(!)
Du fotografierst ………..   Bär … .(!)
Ich sehe ………  Kamel.
Fotografierst du …….  Panther?
Nein, ich fotografiere ……….  Affe… .(!)
OK. Die Kinder fotografieren ………  Vögel, ………  Nilpferd, …….. Giraffe
und ……….. Elefantenbaby.

Kérem a feladatmegoldást lefotózva a szokott módon elküldeni!

 Határidő: április 22.

Testnevelés 04.20.

Kedves Szülők ! Kedves Gyerekek! 

 

Hétfő van ,indul az új hét. Remélem mindenkinek jól telt a hétvége, pihenéssel kis mozgással.
Folytatom az otthon, szobában, szabadban is elvégezhető feladatok sorát.
Mozogjatok sokat, ne essetek ki a formából !!

Mozgassuk át minden ízületünket, végezzünk bemelegítést, ebben kézilabdások segítenek !

BEMELEGÍTÉS 


Az óra fő részében alapvetően erősítő jellegű feladatokat szeretnék nektek mutatni.
A feladatok elvégzésében segít ez a videó :

TÖRZSIZOMZAT ERŐSÍTÉS

Most szükséged van egy pénzérmére. Dobd fel, nézd meg fej,vagy írás!Végezd el a gyakorlatokat !



A gyakorlatok után végezzünk levezetést !

LEVEZETŐ GYAKORLAT 

Egészségetekre !
Most is szeretném megköszönni  a beküldött fotókat ,videókat ! Várom az újakat is sok szeretettel !
Szép ,eredményes hetet kívánok mindenkinek  !

Boros Pál 

Nyelvtan- Élőbeszéd és írott szó

Kedves Gyerekek!
Új témakört kezdünk! Vegyetek egy jó nagy levegőt és kezdjetek neki az év végi hajrához!
Szeretni fogjátok, mert a KOMMUNIKÁCIÓ lesz a témánk!
1. feladat: Írd fel a mai dátumot a füzetbe, mellé a címet: ÉLŐBESZÉD ÉS ÍROTT SZÓ
2. feladat: Olvasd el a tankönyv 14-20. oldalon lévő tananyagot!
3. feladat: Írd le a füzetbe az alábbi vázlatot:

  • A beszéd hangzó eszközei a nyelvi jelekkel együtt közvetítik az érzelmeket és beszédszándékot, vagyis az üzeneteteket. 
  • A beszédhangunk magassága és a hangszín velünk született tulajdonságunk. 
  • A hangerő jól hallhatóvá, a hangszín- és hangmagasságváltás változatossá teszi beszédünket. 
  • Beszédtempónk (a beszédsebesség és a ritmus) megválasztásával és váltogatásával szintén hozzájárulunk a megértéshez. 
  • A beszédszünet segíti az értelmi egységek tagolását. 
  • A normál beszédtempó könnyíti a megértést, mert lehetővé teszi, hogy minden magánhangzó teljes értékű legyen, ami a magyar nyelv egyik sajátossága.
  • A magyar nyelvben a szavak első szótagjára eső erőtöbblet neve: hangsúly. 
  • Amikor egy kisebb beszédegység vagy egy mondat valamelyik szava kiemelten fontos, többletnyomatékkal ejtjük. Ilyenkor a hangsúly értelemmegkülönböztető. 
  • A hanglejtés, azaz a beszéddallam általában összekapcsolódik a hangsúllyal. A beszédben minden mondatnak jellegzetes a hanglejtése. 
  • A különféle nyelveknek sajátos jellemzője a beszéddallam.
Az elkészült vázlatot az előző órai szólásokkal együtt fotózd le és küldd el a gondameli5@gmail.com címre!

Szorgalmi feladat: Mondd ki a mondatokat a zárójeles gondolati háttértartalmaknak megfelelően! Figyeld meg, hogy a magyarban ugyanaz a mondat eltérő hangsúllyal kifejezhet kijelentés, kérdés, felkiáltás formájában, kételyt, gúnyt, meglepődés. 
Nyertél a lottón. (Emlékszem, húsz éve abból vetted a szobabútort.) 
Nyertél a lottón? (Megnézted már a számokat?) 
Nyertél a lottón? (Komolyan? És ezt csak így mondod?) 
Nyertél a lottón? (Ja persze, ezt nem veszem be.) 
Nyertél a lottón! (Most néztem meg a számokat! Mind az öt egyezik!)
Ha készítesz erről egy videót, és elküldöd nekem messengeren privát üzenetben, a következő számonkérésnél plusz pontot kapsz!


Emelt német

Hallo!

Továbbra is a tárgy esettel álló elöljárószókat gyakoroljuk.

Tk. 117/ 1, 2, 3

Ha kérdésetek van, valamit nem értetek, nyugodtan keressetek!!!!

Angol N

Good morning!

Mai feladat:
  • MF 61/4 Utalást húzd alá! Füz.: 2 igeidős (Present simple/ continuous) oldala! 
  • MF 61 /I can
  • 23-án Test (Unit 5-6)! Ismételj (szavak, nyelvtan)!
  • TV: M5 - 11:30 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat.

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

 Thank You.
Tóthné VK

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...