2020. március 25., szerda

FIGYELEM

                      
Kedves Tanulók!

Lassan a második digitális tanrendben töltött hét végére érünk.
Ahogy láthatjátok, minden nap az órarend szerint kapjátok meg a tananyagokat. A Ti feladatotok, hogy azokat rendszeresen, a pedagógusok utasításait követve elvégezzétek. Az elvégzett munkát a visszajelzéssel, az űrlapok kitöltésével, a füzetek beküldött képeivel tudjátok igazolni.

A nyilvántartások alapján több tanuló nem készíti el a feladatait vagy azok erősen hiányosak.

Akinek bármilyen segítségre van szüksége keresse a szaktanárt a megadott elérhetőségeken, hogy a problémán segíteni tudjunk.

A lustaság nem indok! Iskolába kötelező járni! Most ez a kötelességetek!

A tanév teljesítésének feltétele, az oktatásban való aktív részvétel. 

Akik nem készítik el rendszeresen a feladataikat, hivatalos figyelmeztető levelet fognak kapni!

Néhány hasznos tipp:
- Készíts képernyőképet a feladatokról és arról nézd meg mi a feladat, ne kelljen többször felmenni az oldalra (ne használd feleslegesen a netet)
- Ha lehetőséged van rá, csináld meg délelőtt a feladatokat, amit csak tudsz (ami délután kerül fel, az marad holnapra, de onnan folytathatod, ahol abbahagytad)
- Azokat a tantárgyakat se halogasd ami csak hetente egyszer van, mert a tapasztalat az, hogy úgy is csak egy hét múlva veszed elő és akkor már sok lesz. Csináld meg aznap!

Kérdés, probléma esetén hívható szám:
Lakatosné Tóth Anita intézményvezető - 30/6658988
email: anita.toth.kossuth@gmail.com

Tiszaföldvár, 2020. március 25.

                                                Jó munkát!

Lakatosné Tóth Anita
intézményvezető

Német normál

Kedves gyerekek!
Gyakoroljátok továbbra is a 16. lecke olvasását, fordítását! A kiírt szavakat gyakoroljátok!

Emlékeztek, az előző órákon megbeszéltük, hogy a "Kit?, Mit?" kérdésekre a hímnemű főnevek reagálnak, és a der névelő den - re változik. Beszéltünk arról is, hogy a hímnemű főneveknek van egy szűkebb csoportja, amelyek különösen "érzékenyen" reagálnak a "Kit?, Mit?" kérdésekre. Ezeknél a főneveknél nemcsak a névelő változik meg, hanem a szó vége is kap -n, -en végződést.
Ezeket a főneveket gyenge főneveknek neveztük. A tk.100. oldalán megcsillagozva találjátok meg.

Tudjátok, hogy Hans szereti az állatokat. Milyen állatokat láthat az állatkertben?
Egészítsétek ki a mondatokat a példa alapján, és oldjátok meg a feladatot!

Hans sieht den Elefanten. (elefántot)
Hans sieht     ....................  .( a tigrist)
Hans sieht.....   ...................  .( a zsiráfot)
Hans ............. .......................................  .( a párducot)
Hans ............. ......................................... .(a vízilovat)
........ ............. .........................................  . ( a majmot !)
........  ............ ......................................... . (a medvét !)
........ .............  .........................................  . ( a tevét)
........  ............ .......................................... . (a zebrát)
........ ..............  ........................................... . ( a madarat)
......... ............. ............................................ . (az oroszlánt !)

A feladatot a füzetben készítsétek el, és lefotózva küldjétek el az email címemre!
egazsonevarga@gmail.com
Határidő: március 26.

Angol N

Good morning!

Mai feladat:

  • MF 59/4, 5
  • 6 Culture + Revision szavai más.+T
  • TV: M5 - 11:00 (Szólalj meg - angolul) - Nézd, ha tudod!
Erre a linkre tölthetitek a fájlokat. Mától!

A fájlnévben szerepeljen a neved és a kész feladat dátuma.

Sanyika, Csaba, Anasztázia, Erika, jelezzetek vissza!

Have a nice day.

Tóthné VK

Irodalom- Egri csillagok film 2.

Kedves Gyerekek!
3 órán lett volna lehetőségünk megnézni órán az Egri csillagok c. filmet. Kérlek Benneteket, ha eddig nem tettétek, nézzétek meg!
Munkafüzet 62. o/6.- fotóban kérem a megoldást gondameli5@gmail.com
Megjegyzésben írd alá!
Szorgalmi: keresd a learning apps-ban  az Egri csillagok mappát
Köszönöm!
Melinda néni

Rajz emlékeztető 03.25.

Kedves Gyerekek!

A múlt héten kiadott feladat megoldására még egy hetetek áll rendelkezésre.

A  határidő: 2020.04.03.

Várom a rajzokat: zsuzsitanitoneni0323@gmail.com

Akik már elküldték, köszönöm munkájukat!

Jó munkát!

Angol Emelt 03.25., 03.26, 03,27.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Nagyon szépen dolgozik mindenki, köszönöm a képeket, visszajelzéseket!

A hét újdonsága: a szerdai, a csütörtöki és a pénteki óra anyagát egyszerre teszem közzé.

 FONTOS!! Nem kell mindet egyszerre megcsinálni!

1.Nézd meg mennyi feladatod van !
2.Tervezd meg, hogy mikor tudod megcsinálni!
3.Csináld meg és fényképezd le!
4.Küldd vissza e-mail-ben a megadott határidőre!
5.Írd meg nekem, hogy melyik tetszett jobban :
a)az órarend szerinti feladatmegoldás és visszaküldés vagy
b) a saját időbeosztás szerinti feladatmegoldás, képek összegyűjtése és együttes visszaküldése

03.25. Szerda
Téma: Unit 3A Comprehension and translation- szövegértés és fordítás

1.TK 32.old/ 1. Másold le a szöveget a VONALAS füzetedbe !
2. Szövegkiemelővel emeld ki a was, wasn't, were, weren't igéket.
3. Fordítsd le a mondatokat magyarra!
Az ismeretlen szavakhoz segítség: MF: 76.old/3A  és az online szótár:
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/
 4. . Írd le a füzetbe melyik gyerekhez melyik kép tartozik! pl.: 1.b
5. Fényképezd le a füzetedet!

03.25 Csütörtök
Téma: Past Simple : be- Exercises-Egyszerű múlt : be- gyakorlás

1. Oldd mez az alábbi linken található feladatokat!
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/grammar/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu
Remélem elérhető!
2.Tk 32.old/ 2a.- Egészítsd ki a táblázatot! Segítség: MF68/3.2 táblázat
3. Tk 32.old/ 3a,b- Vonalas füzetedbe írd le a mondatokat állító és tagadó alakban!
4. Fényképezd le!

5. Szorgalmi: MF. 24/1.2.3


03.27. Péntek
Téma:Past Simple:was, were- Questions- Egyszerű múlt-kérdések was és were segédigékkel

1. Nézd meg a videót!
https://www.youtube.com/watch?v=kvuWQXR84Xo
2. A videó végén lévő kérdéseket másold le a füzetedbe és válaszolj rájuk úgy, hogy igazak legyenek!
pl. Were you happy yesterday?- Yes, I was.
3. Mf. 25/5
4. Fényképezd le a füzetedet és a munkafüzetedet!

5. Szorgalmi: Tk33/6a- füzetbe

A képeket gyűjtsétek össze és  küldjétek el az e-mail címemre! 

Határidő: 2020.03.27. péntek 19:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni





Történelem Várháborúk 1.

Kedves 6. évfolyam!

Akkor folytatjuk az új anyagrészt: "Magyarország az újkor kezdetén" .

A magyar történelmet 1541-ben hagytuk abba, amikor a törökök a "városnézős" csellel elfoglalták Budát, s ezzel Magyarország 3 részre szakadt... Remélem, emlékeztek még a sztorira?!? Sajnos, nem elégedtek meg Budával, sorra elfoglalták országunk középső területein lévő várainkat... (TK. 80. oldali térkép) Azonban az egyik várunkkal, Eger várával nem bírtak, az egri diadalról fogtok információkat gyűjteni! Ezalatt pontgyűjtésre hívlak Benneteket!

1. lépés: 
- Olvasd el a TK: 80-82. oldalán található leckét!

2. lépés: 
- Nézd meg az Egri csillagok című filmet! (Elvileg már magyar irodalom órára megnézted, így töri órára már nem kell!)

3. lépés: 
- Nézd meg a MOZAWEB-en az „Egri vár” és a „Tűzkerék” című videókat! (3D) Itt a linkje:

4. lépés: Itt látsz 8 db feladatot. Ebből kettőt válassz ki (bármelyik kettőt választhatod), és zsebeld be az utánuk járó pontokat! Megoldásaidat fotózd le és küldd el nekem a: bjfkrisztina6.osztaly@gmail.com e-mail címre!
A FELADATOK MEGOLDÁSA SORÁN BÁRMIT HASZNÁLHATSZ (internet, tankönyv, atlasz, kis szülői segítség)!!!

- Hogyan ajánlanád a filmet/könyvet másoknak? Készíts filmajánlót/könyvajánlót osztálytársaidnak (minimum 10 mondat)! (10 pont)

- Írj egy levelet (minimum 20 mondat), amelyben 16. századi szemtanúként beszámolsz Eger várának ostromáról! (15 pont)

- Rajzold le/készítsd el Jumurdzsák gyűrűjét! (5 pont)

- Építsd meg Eger várának makettjét! (15 pont)

- Írd le az egri vitézek esküjét! (5 pont)

- Mutasd be a végvári vitézek életét! (Kikből tevődött össze a végvári katonaság, hogyan teltek napjaik, miből tartották fenn magukat? stb.   Minimum 15 mondat) (10 pont)

- Készíts egy térképet, amin bejelölöd azokat a várakat, amelyek török uralom alá kerültek! Hogy jelöli a térkép a török által elfoglalt várakat? (Segítségül használd a Történelmi atlasz 24. oldalának „A” jelű térképét!) (10 pont)

- Gyűjtsd ki, hogy 1532 és 1566 között hol és milyen eredménnyel zajlottak még várháborúk! Ezeket is jelöld a térképeden! (10 pont)

S még mielőtt leszédülnél a székről/ágyról/kanapéról a tetemes munka láttán, szólok, hogy ez két töri óránk anyaga!!! Másfél hétig olvasgathatsz és válaszolgathatsz a 8 feladat közül kettőre, mert a határidő jövő hét péntek, azaz április 03., reggel 8 óra!!! 



A PONTGYŰJTÉS SZABÁLYAI: 

A tegnapi tesztre és az általad kiválasztott 2 feladatra is pontokat fogok adni, s mint már említettem, ha egy hónap alatt összegyűjtesz 100 pontot, akkor kapsz egy ötöst! De lustálkodni sem ér, mert az egy hónap letelte után a pontjaidat átváltom %-ra, s olyan jegyet kapsz... (Pl. ha egy hónap alatt csak 44 pontot tudtál összegyűjteni, akkor az 44 %, azaz kettes lesz...)
Javaslom a határidők beírását a naptáradba (Én is ezt csinálom), mert a későn érkező megoldásokat meg se nyitom!!!! Minden feladatra töriből majdnem egy heted lesz mindig!!!

Jó munkát!
Üdv: Kriszta néni



Emelt német

Hallo!

Új elöljárószókkal ismerkedünk meg!

Ezek MINDIG részes estet vonzanak.

VON- tól -től
ZU_ -hoz  -hez  -höz
MIT- -val  -vel

Írd ki a füzetbe!

Elöljárószók részes esettel. A cím


Tk. 112. o. olvasni

Tk. 113 /1,  2

(von hier - innen)

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...