2020. április 28., kedd

Angol 04.28.

Sziasztok!

A mai téma: Irregular Verbs

1. A letöltött rendhagyó igés listáról a  11-20. igéket másoljátok ki a szótár füzetbe és tanuljátok meg!
- Fényképezzétek le!

2. MF. 28.old./ 1.2. 
1. Töltsétek ki a keresztrejtvényt az igék 2. alakjával! Vannak köztük szabályos és rendhagyó igék is.
2. Alkossatok a képekről mondatokat múlt időben a megadott szavakkal!
- Fényképezzétek le a mf-et!

3. TK 36.old. / 2a, b
a) Töltsétek ki a táblázatot az igék múlt idejű alakjával!
b) Egészítsétek ki a mondatokat az igék múlt idejével!
- Fényképezzétek le a TK-et!

4. Küldjétek el a képeket az e-mail címemre 2020. 04.29. 12:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Matek 04.28

Szia Mindenki!


Ma szintén egy kis játékot küldök nektek gyakorlásképpen.

Holnapra viszont készüljetek fel a tengelyes tükrözésből, szerkesztésekből, mert elkezdődik a számonkérés!

Legyenek meg az eszközeitek, ugyanis vonalzó és körző nélkül ne számítsatok jó eredményre!
Íme a játék: Négyszögek

Jó munkát!
Szép napot kívánok!



Természetismeret 04.28.

Sziasztok Gyerekek!

A mai óra anyaga: A gazdasági ágazatok és kapcsolataik Tk. 160-162.oldal + Mf. 69.o./1-5-ig

Olvassátok el a leckét!

Írjátok le a füzetbe a következő vázlatot:

Gazdasági ágazatok

I.Mezőgazdaság

1.Növénytermesztés
2.Állattenyésztés
3.Erdő-és vadgazdálkodás
4.Halászat

II.Ipar

1.Nehézipar
-bányászat
-energiagazdaság
-kohászat
-gépipar
-vegipar
-építőanyag-ipar

2.Könnyűipar
-fa-és papíripar
-bútoripar
-textilipar
-bőripar
-cipőipar
 
3.Élelmiszeripar
-húsipar
-tejipar
-tartósítóipar
-malomipar
-cukoripar

III.Szolgáltatás

1.Közlekedés
2.Kereskedelem
3.Idegenforgalom
4.Oktatás
5.Egészségügy
6.Kultúra
7.Bank
8.Telekommunikáció (internet,telefon)  


Történelem Pontverseny lezárása + Rákóczi-szh.

Kedves 6. évfolyam!

A múlt órai munkafüzetbeli feladatok megoldókulcsa:
(Kérem, mindenki ellenőrizze le a válaszait! Köszönöm!)



A mai órán a Rákóczi-szabadságharccal fogunk megismerkedni! (2 töri óránk anyaga!!!)

1. lépés: Olvasd el a TK-ben a 26. leckét (TK. 103-105. old.) és az utána következő Olvasmányt (TK: 106-107. old.)!

2. lépés: Nézd meg a leckéről készült videót:

3. lépés: Gyakorlásképpen oldd meg a következő feladatokat:


4. lépés: Az olvasott, megnézett információk birtokában küldd el nekem a következő munkafüzetbeli feladatok fotóját:

MF. 40. oldal / 2. feladat   és     MF. 41. oldal / 6. feladat

HATÁRIDŐ: 2020. május 6., reggel 8 óra!!!

A hétvégén pedig mindenkit értesítettem e-mailben vagy messengeren a pontversenyen elért eredményéről, amit pénteken be is írok a Krétába. Ha valami nem világos, addig lehet jelezni nekem. Köszönöm!

Az első három legtöbb pontot elért tanulók:
109 pont: Jecsni Attila
92,5 pont: Papp Tímea
92 pont: Köles Kristóf

Sajnos, ebben az osztályban több ötös nem született... Majd talán legközelebb! :)

Gratulálok mindenkinek, és köszönöm azoknak a tanulóknak, akiket nem kellett külön noszogatnom, mert mindent határidőre elküldtek nekem, ezzel megkönnyítve és meggyorsítva a munkámat! :)

További eredményes munkát kívánok mindenkinek!
Kriszta néni

Testnevelés 04.28.

Kedves 6.b osztályos tanulók  ! 

Bízom benne mindenki jól van készül, tanul , és azért a sportolást, testmozgást sem felejti el.
A mai, keddi online óra tananyaga: a futóiskola gyakorlatok.

A futás előtt is végezzünk alapos , komplex bemelegítést. Ebben nagyszerű segítség a következő bejátszás:

BEMELEGÍTÉS FUTÁSHOZ

KERINGÉSFOKOZÁS 

A futóiskola gyakorlatokat végezzétek pontosan. Ebben sokat segít a következő kisfilm :

FUTÓISKOLA GYAKORLAT I. 

FUTÓISKOLA GYAKORLAT II.

Érdekes videó fiatalok edzéséről. Aki szeretné próbálja ki !

Futóedzés Kenyából

A futóedzések végén alapvető fontosságú a nyújtás. Itt a segítség hozzá :

NYÚJTÓGYAKORLAT 

Egészségetekre ! 

Továbbra is várom tőletek az edzésvideókat, fényképeket a következő e-mail címre: epitok.5.a@gmail.com  

Legyen szép napotok  !

Boros Pál


Nyelvtan- Tekintet, arcjáték, testtartás, térköz

Kedves Gyerekek!
1. Olvassátok el a tankönyv 21-23. oldalát!
2. Rajzoljátok le a füzetbe a 22. oldalon található ZÓNÁKAT!
3. Írd le, mit jelent valakinek a testtartása, ha azt mondják róla:
-magas lóról beszél:
-karót nyelt:
-áll valami elébe:
-a fejére olvas valaki valakinek valamit:
-fennhordja az orrát:
4. Írd le, hogyan lehet befolyásolni a térköz szabályozásával a nemkívánatos ismerkedést!

A füzeted képét küldd el a gondameli5@gmail.com címre. Határidő: április 30. 8 óra
Szorgalmi: nézd meg az alábbi videót!

Jó munkát!
Melinda néni

Emelt német

Hallo!

A mai munkátokra jegyet kaptok!

Fordítsátok le a mondatokat! Figyeljetek, melyik elöljárószó után milyen esetet használunk!

Végig megyek az utcán. (die Straße-utca)
Az apától kapok egy könyvet.
A kert körül futok.
Budapestig utazom.
A papához megyek.
Az autóval utazom.
Tej nélkül iszom a kávét.
Az anya számára virágot veszek,

rajz pályázat

Kedves Gyerekek! Rajzpályázati felhívást szeretnék megosztani Veletek. Akinek van kedve ajánlom figyelmébe! Pályázati kiírás: link:  pályáza...